«بازرگان چینی در پوشش سازنده اسباب بازی کودکان، به تهیه فلزی بسیار گران از یک کمپانی آمریکایی اقدام کرده که در صنایع اتمی و فضایی به کار می رود.» به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، سایت پارس دیلی نیوز (parsdailynews) نوشت: روزنامه “واشینگتن پست” در شماره ویژه روز یکشنبه خود از تلاش یک ...
«بازرگان چینی در پوشش سازنده اسباب بازی کودکان، به تهیه فلزی بسیار گران از یک کمپانی آمریکایی اقدام کرده که در صنایع اتمی و فضایی به کار می رود.»

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، سایت پارس دیلی نیوز (parsdailynews) نوشت: روزنامه “واشینگتن پست” در شماره ویژه روز یکشنبه خود از تلاش یک بازرگان چینی برای صدور تکنولوژی آمریکایی به دولت جمهوری اسلامی ایران پرده برداشت.

 

به نوشته “واشینگتن پست” بازرگان چینی در پوشش سازنده اسباب بازی کودکان، به تهیه فلزی بسیار گران از یک کمپانی آمریکایی اقدام کرده که در صنایع اتمی و فضایی به کار می رود. این بازرگان چینی در فهرست خریدهای خود که برای کارخانه سازنده در شهر “سیاتل” ایالت “واشینگتن” آمریکا فرستاده، از جمله سفارش خرید بیست تن از “پولاد فرا سخت” نوعی پولاد با آلیاژ فوق العاده محکم را ذکر کرده که معمولا در راکت سازی مورد استفاده قرار می گیرد. خریدار چینی که عرصه فعالیت اش ساختن نوعی اسب کوچولوی آهنی برای پارک های بازی کودکان است، به طور مکرر به کارخانه سازنده در مورد محرمانه بودن خرید خود تاکید می کند. ارزش خریدهای این بازرگان چینی دو میلیون دلار اعلام شده است.

 

 

“واشینگتن پست” در این باره می نویسد: به گفته ماموران تحقیق دولت آمریکا، گستره کامل و عمق نیرنگ این بازرگان چینی تنها در ماه های اخیر آشکار شد. مقصد نهایی فلز مورد درخواست، نه چین که ایران بود و سفارش خرید آن ربطی به ساختن اسب آهنی کوچولو ندارد. یک مامور تحقیقات با ابراز اطمینان می گوید که خرید فلز مذکور برای استفاده در سانتریفوژهای پیشرفته در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی بوده است.

“استیو پی لک”، مسئول ضدجاسوسی وزارت دادگستری آمریکا می گوید: خریداران ایرانی، از هر فرصتی استفاده می کنند، آنها افرادی حرفه ای هستند که با ماموران خرید و کمپانی های باربری و حمل و نقل آشنایی دارند. آنها دقیقا آگاهند که چه شرکتی چه فعالیتی دارد و چگونه باید با آنها رابطه برقرار کرد. تقاضای خرید از کمپانی تولید “پولاد فرا سخت” در “سیاتل”، چهارمین موردی است که در دو سال اخیر، چینی ها متهم به همدستی با ماموران دولت ایران برای خرید تکنولوژی حساس از آمریکا شده اند.۳۳

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1495

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.