سوریه خواستار قطع کمک به گروه های تروریستی در این کشور شد دمشق – وزارت خارجه و مهاجران سوریه با ارسال دو نامه به رئیس شورای امنیت سازمان ملل و دبیر کل این سازمان خواستار جلوگیری از ارائه کمک برخی کشورها به گروه های تروریستی در این کشور شد. در این دو نامه که روز ...

سوریه خواستار قطع کمک به گروه های تروریستی در این کشور شد

دمشق – وزارت خارجه و مهاجران سوریه با ارسال دو نامه به رئیس شورای امنیت سازمان ملل و دبیر کل این سازمان خواستار جلوگیری از ارائه کمک برخی کشورها به گروه های تروریستی در این کشور شد.

1391/05/12 - 01:57

در این دو نامه که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: سوریه بار دیگر از شورای امنیت می خواهد که بر کشورهای کمک کننده به گروه های تروریستی و حامیان مالی آنها فشار آورد تا بر اساس قطعنامه های این شورا کمک های خود را قطع کنند.

در بخشی از این نامه تاکید شده است که بدون شک فشارهای وارد شده بر سوریه از سوی دولت های مشخص و در راس آنها امریکا، فرانسه، انگلیس و ترکیه به وضوح اهداف ضد سوری آنها را مشخص می کند، همچنانکه عربستان و قطر نیز با پول خود مجری طرح های آن کشورها شده اند.

در نامه های وزارت خارجه سوریه تاکید شده است که باوجود سیاست های گمراه کننده ای که علیه سوریه اعمال می شود، اما حقیقت آشکار آن است که هدف، برهم زدن توازن منطقه و مطیع ساختن دولت های منطقه در برابر سیاست های غرب است.

به عقیده وزارت خارجه از همه این اقدامات خطرناکتر اینکه دولت های مزبور سیاست برخورد دوگانه از جمله حمایت از گروه های تروریستی برای اجرای عملیات وحشیانه در سوریه را در پیش گرفته اند.

وزارت خارجه سوریه تصمیم چند روز قبل دولت امریکا مبنی بر ارائه کمک های مالی به صورت مستقیم به تشکل موسوم به ‘ارتش آزاد سوریه’ را که گروهی تروریستی بوده و مرتکب جنایت هایی علیه هزاران غیر نظامی شده، از جمله اقدامات خطرناک دانسته است.

اعلام رسمی امریکا و فرانسه مبنی بر تامین دستگاه های ارتباطی پیشرفته برای تروریست های سوری و تسهیل عملیات جنایتکارانه آنها از دیگر اقدامات خطرناک ذکر شده در نامه های وزارت خارجه سوریه است.

وزارت خارجه سوریه به نقش عربستان، قطر و ترکیه در پناه دادن به گروه های تروریستی و تامین مالی تسلیحاتی آنها که مورد تایید وزیر خارجه فرانسه نیز قرار گرفت، اشاره کرد.

به نوشته وزارت خارجه سوریه کسانی که برای رویدادهای شهر حلب دلسوزی می کنند و خواهان برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل هستند همان کسانی هستند که با حمایتشان از تروریست ها و مسلح کردن آنها و بهره برداری از فرودگاه ها و مرزهای ترکیه برای پذیرایی از عناصر القاعده و سلفی ها و اعزام آنها به سوریه، مرتکب جنایت می شوند.

وزارت خارجه سوریه خاطر نشان کرد که اغلب اردوگاه های پناهندگان سوری در خاک ترکیه به مراکز نظامی و تجمع تروریست ها برای عزیمت آنها به سوریه و ارتکاب جنایت تبدیل شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1390

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.