نمایشگاه قرآن کریم قشم با نمایشگاه های مشابه کشوری برابری می کند قشم- دو برادرحافظ کل قرآن کریم برگزاری نخستین نمایشگاه قرآن کریم در قشم را یک نقطه مثبت در کل حرکت های قرآنی در کشور دانستند و گفتند: این نمایشگاه دست کمی از نمایشگاه قرآن تهران ندارد. محمد هادی و محمد علی اسلامی روز ...

نمایشگاه قرآن کریم قشم با نمایشگاه های مشابه کشوری برابری می کند

قشم- دو برادرحافظ کل قرآن کریم برگزاری نخستین نمایشگاه قرآن کریم در قشم را یک نقطه مثبت در کل حرکت های قرآنی در کشور دانستند و گفتند: این نمایشگاه دست کمی از نمایشگاه قرآن تهران ندارد.

نمایشگاه قرآن کریم قشم با نمایشگاه های مشابه کشوری برابری می کند

محمد هادی و محمد علی اسلامی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن کریم در این نمایشگاه در گفت وگو با ایرنا کیفیت برگزاری این نمایشگاه را بخاطر اینکه اولین بار این طرح در قشم کلید خورده است، خیلی خوب ارزیابی کردند.

آنها با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفتند: این نمایشگاه گرچه دارای نقاط قوت و ضعف است، ولی جو معنوی خوبی دارد و این کار قشنگی است که می توان از طریق نرم افزارهای قرآنی ارتباط مردم را با قران بیشتر کرد.

محمد هادی و محمد علی اسلامی دو تن از برادران موفق در حفظ قرآن کریم هستند، این دو برادر در خانواده مذهبی و مستعد قرآ نی پرورش یافته و مشوق اصلی خود را در این زمینه خانواده شان می دانند.

محمد هادی اسلامی، ۲۰ساله، درک روشنی از معارف و تفاسیر قرآنی دارد، وی از سن پنج سالگی درجلسات قرآنی شرکت می کرد وعلاقه ای خاص به قرآن داشت.

وی می گوید: اولین روزی که به مدرسه وارد شدم در صف صبحگاه برای مدیر مدرسه و بچه ها قرآن قرائت کردم و به نوعی شروع سال تحصیلی وآموزشی مدرسه من هم با کلام الهی شروع شد.

وی می افزاید: اولین جرقه ای که در ذهن من ایجاد شد و مرا به فکر حفظ قرآن کریم انداخت، شنیدن حرف یکی از حافظان قرآن بود که گفت: ‘ما وقت می گذاریم و قرآن را حفظ می کنیم اما این قرآن با همه عظمتش تا آخر عمر حافظ انسان است.’

محمد هادی اسلامی در مسابقات قرآنی زیادی شرکت کرده و مقام های خوبی کسب کرده است و برترین رتبه ای که توانسته کسب کند، رتبه دوم دانشجویی کشوری بوده است.

محمد علی اسلامی برادر کوچکترش با وجود این که ۱۵سال بیشتر ندارد، حافظ کل قرآن کریم است.

وی فرایند حافظ شدن کل قرآن کریم را این گونه توصیف می کند: ابتدا از سوره های کوچک شروع کردم و توانستم پس از سپری کردن یک سال برای طی دوره تخصصی، کل آیات قرآن کریم را حفظ کردم.

وی نفر اول حفظ ۲۰جزء قرآن کریم در سطح کشوری بوده و دوبار نیز در مسابقات بین المللی عربستان سعودی و امارات متحده عربی شرکت کرده است.

محمد هادی و محمد علی اسلامی درسفر به لبنان در محضر سید حسن نصرالله و در سفر به عراق در محضر آیت الله سیستانی قرآن قرائت کرده و همچنین به کشورهایی چون چین، هنگ کنگ، ماکائو و قطر سفر کرده اند.

نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور از سوی مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم از پنجم تا ۱۵ ماه مبارک رمضان (چهارم تا ۱۴ مرداد) از ساعت ۱۸الی ۲۴ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر قشم با هدف توسعه فرهنگ اسلامی برگزار می شود./ک۴

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1363

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.