سفیر رژیم صهیونیستی در سوئیس در مصاحبه ای تاکید کرد که ایران کنترل خلیج فارس را در اختیار دارد و می تواند قیمت نفت را هم تعیین کند. ایگال کاسپی در مصاحبه با روزنامه تاگس آنسایگر در پاسخ به پرسشی درباره ترس از حمله نظامی از سوی اسرائیل به ایران و پیامدهای آن مدعی شد ...
سفیر رژیم صهیونیستی در سوئیس در مصاحبه ای تاکید کرد که ایران کنترل خلیج فارس را در اختیار دارد و می تواند قیمت نفت را هم تعیین کند.

ایگال کاسپی در مصاحبه با روزنامه تاگس آنسایگر در پاسخ به پرسشی درباره ترس از حمله نظامی از سوی اسرائیل به ایران و پیامدهای آن مدعی شد که ایران مشکل اسرائیل نیست بلکه مشکلی برای تمام جهان است.

وی افزود: ما به عنوان اولین کشور هشدار داده ایم زیرا سران این کشور نام اسرائیل را به عنوان کشوری که می خواهند آن را با خاک یکسان کنند به کرات بر زبان آورده اند. ولی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای که سلاح اتمی در اختیار داشته باشد در راستای منافع غرب هم نیست.وی با ادعای اینکه ایران یک رژیم اتمی است گفت، ایران می تواند کنترل خلیج (فارس) را در اختیار داشته باشد و قیمت نفت را هم تعیین کند. ضمنا موشک های میان برد ایران امروز حتی به اروپا می توانند اصابت کنند. اسرائیل به کرات تاکید کرده که در وهله اول خواهان آن است تا با همکاری جامعه بین المللی راه حلی برای مشکل ایران پیدا کند. ولی اسرائیل همه گزینه ها را برای خود باز نگه می دارد.

ایگال کاسپی در خصوص استفاده از گزینه نظامی گفت: این مسئله فعلا مطرح نیست زیرا هنوز از همه ظرفیت دیپلماتیک استفاده نشده است.به گزارش مهر، سفیر رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل خود بمب اتمی دارد یا خیر، بدون اینکه این سوال را رد کند، اظهار داشت که اسرائیل اولین کشوری نخواهد بود که بمب اتمی را در خاورمیانه به کار گیرد.

ایگال کاسپی در ادامه ماهیت اشغالگری رژیم صهیونیستی را که هم اکنون سرزمین های فلسطین را اشغال کرده و از آنها خارج نمی شود را رد کرد و در توجیه اشغال اراضی عربی گفت؛ اسرائیل یک کشور کوچک یعنی نصف سوئیس است. این موضوع سوالات امنیتی زیادی را برای اسرائیلی ها مطرح می کند. وقتی موضوع مربوط به امنیت است ما نمی توانیم اقدام به اتخاذ تصمیم سریع کنیم. ما البته دست خود را برای صلح دراز کردیم و سازش هایی را هم در نظر گرفتیم.

وی افزود: اسرائیل زمانی سازش های دیگر را می پذیرد که طرف مقابل حاضر برای مشارکت باشد و ما در زمینه امنیت خود شوخی نمی کنیم. مشکل امروز شهرک های اسرائیلی نشین نیست سفیر اسرائیل در سوئیس گفت که این کشور حاضر است بدون پیش شرط با فلسطینی ها مذاکره کند. ولی آنها پیش شرط تعیین می کنند بدون آنکه در سر یک میز جمع شده باشند. منتقدین متاسفانه این موضوع را نادیده می گیرند.سفیر رژیم صهیونیستی در سوئیس درخواست برای خروج اسرائیل و انتقاد از تل آویو درباره اشغال را رویکردی «یهودستیزانه» تلقی و اضافه کرد: این افکار برای من با عنوان رفتن به سوی یهودستیزی است، زیرا بین ما با طرف مقابل تفاوت قائل می شوند. چرا چنین درخواستی از دیکتاتورها نمی شود که گام اول را بردارند و برای حل مشکلات کنار بروند؟ اینها انتقادات بی اساس است؛ زیرا آنها از ما می خواهند تا با حماس مذاکره کنیم در حالیکه همه می دانند که حماس موجودیت ما را به رسمیت نمی شناسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1321

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.