«فردی به من پول داده تا تو را بکشم، ۴۸ ساعت فرصت داری تا ۵ هزار دلار پرداخت کنی. اگر پلیس یا فرد دیگری را مطلع کنی، به قتل می رسی.» // به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت بی بی سی، هزاران شهروند استرالیا پیامک «تهدید به مرگ» دریافت کرده‌اند ...

«فردی به من پول داده تا تو را بکشم، ۴۸ ساعت فرصت داری تا ۵ هزار دلار پرداخت کنی. اگر پلیس یا فرد دیگری را مطلع کنی، به قتل می رسی.»

//

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت بی بی سی، هزاران شهروند استرالیا پیامک «تهدید به مرگ» دریافت کرده‌اند که در آن از آنها خواسته شده است، پنج هزار دلار استرالیا پرداخت کنند؛ چون در غیر این صورت کشته خواهند شد.حجم وسیع این کلاهبرداری باعث شگفتی پلیس این کشور شده است.

«برایان هی»، از مقامات پلیس استرالیا در نشستی مطبوعاتی در «کویینزلند» از مردم این کشور خواست تا به این پیامک پاسخ ندهند، آن را فورا از تلفن خود حدف کنند و وحشت زده نشوند.به نظر می رسد این کلاهبرداری، کار یک گروه سازمان یافته جنایتکار باشد.
در پیامکی که برای برخی شهروندان ارسال شده، آمده است: «فردی به من پول داده تا تو را بکشم، ۴۸ ساعت فرصت داری تا ۵ هزار دلار پرداخت کنی. اگر پلیس یا فرد دیگری را مطلع کنی، به قتل می رسی.»

این پیامک، افراد را به یک شناسه (حساب کاربری) «ای میل» فردی در «سایت یاهو» هدایت می کرد که پلیس هم اکنون آن را بسته است.

پلیس استرالیا گفته است در حال انجام تحقیقات در این باره است و معلوم نیست که آیا این افراد این اقدام را از داخل استرالیا ترتیب داده‌اند یا نه.

پلیس استرالیا می گوید برخی از شهروندان این کشور که تجربه چندانی با این نوع پیامک ها نداشتند، فریب خورده اند و به آنچه از آنها خواسته شده بود، عمل کرده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1277

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.