همزمان با فعالیت زود هنگام اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، بی بی سی فارسی نیز به کمک آنها آمده و همگام با آنها به تبلیغات برای نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان پرداخته است. // [-] اندازه متن [+] به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، همزمان با فعالیت زود هنگام اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست ...

همزمان با فعالیت زود هنگام اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، بی بی سی فارسی نیز به کمک آنها آمده و همگام با آنها به تبلیغات برای نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان پرداخته است.

//
[-] اندازه متن [+]
به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، همزمان با فعالیت زود هنگام اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، بی بی سی فارسی(BBC Persian) نیز به کمک آنها آمده و همگام با آنها به تبلیغات برای نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان پرداخته است و تلاش کرده آنها را به عنوان چهره هایی مهم در عرصه سیاسی ایران معرفی کند.

سایت بی بی سی، روز چهارشنبه ۲۱ تیر(July 11) به سراغ  عبدالله نوری از چهره های اصلاح طلب رفته و با مطرح کردن گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال نامزدی وی نوشت: «عبدالله نوری، وزیر پیشین کشور در دولت محمد خاتمی و از چهره های شاخص در جناح اصلاح طلب جمهوری اسلامی، بر ضرورت خروج اصلاح طلبان از “حالت یاس و از هم گسیختگی” تاکید کرده و در عین حال خواستار حفظ فاصله اصلاح طلبان از کسانی شده که آنان را گروه های برانداز و کسانی خوانده که برای تغییر در ایران چشم به نیروی خارجی دارند. به گزارش منابع خبری نزدیک به آقای نوری، وی در روزهای گذشته در منزل خود و در جمع گروهی از فعالان دانشگاهی و اعضای انجمن های دانشجویی، به تحلیل شرایط کشور پرداخته و پیشنهادهایی را برای اولویت بندی مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در میان اصلاح طلبان جهت تاثیرگذاری بر روند امور مطرح کرده است. این دیدارها و انتشار گزارش سخنان آقای نوری، موجب افزایش حدس و گمان هایی در مورد قصد عبدالله نوری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شده است. او در تازه ترین اظهارات خود، این گمانه زنی را رد نکرده و گفته است:”مطرح کردن پیشنهاد تشکیل اتاق فکر اصلاح طلبان از سوی من، این تلقی را به وجود آورده که تشکیل آن ناظر به کاندیداتوری من در انتخابات ریاست جمهوری است یا قرار است من محور آن باشم.”»

وب سایت “بی بی سی فارسی”، شنبه ۲۴تیر (July.14) نیز از عارف، معاون اول دولت اصلاحات یاد کرده و در مورد احتمال نامزدی وی نوشت: «”محمدرضا عارف” معاون اول محمد خاتمی (رئیس جمهور سابق ایران) که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده یاد می‌شود، گفته که هنوز صحبت از افراد زود هنگام است اما اصلاح طلبان حق دارند در انتخابات شرکت کنند. آقای عارف گفته است حضور و شرکت در انتخابات از یک طرف تکلیف و وظیفه است و از طرف دیگر حق گروه‌های سیاسی است و بر این اساس اصلاح‌طلبان هم مانند دیگر گروه‌ها حق دارند در این دور از انتخابات (ریاست جمهوری) شرکت کنند.حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری، از مهم‌ترین موضوعات این انتخابات است. اصلاح‌طلبان در انتخابات دور قبلی از معترضان و رهبران آنها حمایت کردند و در سه سال گذشته به دلیل فشار حکومت از حضور در عرصه سیاسی خودداری و سکوت اختیار کرده اند. برخی از آنها می گویند که فضای سیاسی کشور هنوز بعد از سه سال برای حضور اصلاح طلبان فراهم نیست و برای همین هم آنها ترجیح می دهند که تا در فرصت مناسب فعالیت سیاسی خود را از سر بگیرند.»

شبکه “بی بی سی فارسی”، سه شنبه۲۷ تیر (JuLe.17)سراغ سید محمد خاتمی رفته و با اشاره به سخنان سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر شرایط برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «سخنگوی شورای نگهبان تلویحاً چراغ سبز نشان داده و درباره نامزدی محمد خاتمی گفته کسانی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند حضورشان در انتخابات بلا مانع است و شورای نگهبان مانعی برای حضور این ها در انتخابات نیست. هشدار درباره تهدید های خارجی، تأکید بر فعالیت در چارچوب قانون و تلاش برای فاصله گرفتن از گروه های برانداز و کسانی که اصلاح طلبان تندرو خوانده شده اند نشان می دهد بعضی اصلاح طلبان امیدوارند بتوانند بار دیگر از راه صندوق های رأی به قدرت برگردند.»

سایت بی بی سی فارسی، روز چهارشنبه ۲۸ تیر(July 18) با جانبداری آشکار از اصلاح طلبان و در راستای مجبور کردن نظام به پذیرش آنها، پیروزی یکی از اصلاح طلبان رد انتخابات ریاست جمهوری را به عنوانی راهی برای ممانعت از حمله به ایران دانسته و نوشت: «در شرایط بحرانی کنونی، ممکن است رهبر ایران میدان دادن به میانه‌روها را به عنوان راه حلی میانه برای خروج از بحران، در دستور کار خود قرار دهد. تجربه سال‌های اصلاحات، عده‌ای را به این باور رسانده که اصلاح‌طلبان ایران، هنوز هم در غرب به عنوان سیاستمدارانی پراگماتیست و عمل‌گرا شناخته می‌شوند و آنان می‌توانند اعتماد نسبی غرب را به اهداف صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران جلب کنند. غربی‌ها اگرچه در سال‌های گذشته همواره از روی میز بودن همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی صحبت کرده‌اند و می‌کنند، اما بی‌تردید به حل بحران هسته‌ای ایران به شیوه دیپلماتیک، علاقه‌مندترند. انتخاب یک رئیس‌ جمهور میانه‌رو در ایران، می‌تواند غربی‌ها را به تغییر امیدوار کند. به همین قیاس می‌توان گفت هر چه این شخص، از گفتمان سیاسی رایج در سال‌های گذشته ایران دورتر باشد، از دید غربی‌ها نشانه تغییری بزرگ‌تر ارزیابی خواهد شد. اگر این تحلیل درست باشد، آن‌گاه چراغ سبز رهبر ایران به یک شخصیت اصلاح‌طلب، می‌تواند نشانه‌ای قدرتمند از تغییر رفتار سیاسی ایران تلقی شود و استدلال‌های حامیان اقدام نظامی علیه ایران در غرب را تضعیف کند. به عبارت بهتر، می‌توان اصلاح‌طبان را موثرترین سلاح بازدارنده در زرادخانه رهبر ایران برای جلوگیری از احتمال حمله نظامی به ایران دانست.»

حال باید منتظر ماند و دید آیا اصلاح طلبان با در اختیار داشتن تمامی امکانات بی بی سی، خواهند توانست مجدداً به عرصه سیاسی ایران بازگردند یا باز هم از سوی مردم طرد خواهند شد؟!۱۰۶

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1212

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.