پیام به نقل از زنان نیوز: مدیر دفتر پژوهش های موسسه امام خمینی(ره)یکی از آثار مثبت ماه مبارک رمضان را تقویت بنیان های خانواده دانست و گفت: زمانی که خانواده ها هنگام افطار و سحر کنار یکدیگر می نشینند، یک رابطه محبت آمیز در خانواده به وجود می آورد که این امر یکی از برکات ...
پیام به نقل از زنان نیوز: مدیر دفتر پژوهش های موسسه امام خمینی(ره)یکی از آثار مثبت ماه مبارک رمضان را تقویت بنیان های خانواده دانست و گفت: زمانی که خانواده ها هنگام افطار و سحر کنار یکدیگر می نشینند، یک رابطه محبت آمیز در خانواده به وجود می آورد که این امر یکی از برکات این ماه به شمار می رود.

مریم معین الاسلام، مدیر موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار زنان نیوز، اظهار داشت: یکی از آثار مثبت ماه مبارک رمضان تقویت بنیان های خانواده است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دارای اقتضاعات خاصی است، اظهار داشت: افطار و سحری یکی از این اقتضاعات است، دور هم جمع شدن خانواده در کنار یکدیگر و صرف غذا نشانه صیادت خانواده است.

مدیر موسسه پزوهشی امام خمینی(ره) در ادامه افزود: زمانی که خانواده ها هنگام افطار و سحر کنار یکدیگر می نشینند، محبت بین آنها جاری می شود و این یکی از برکات روزه داری به شمار می رود و یک رابطه محبت آمیز در خانواده به وجود می آورد.

معین الاسلام اضافه کرد: اگر روزه داری برای خدا باشد قطعاً تأثیرات روحی و روانی مثبتی را بر فرد می گذارد چرا مشاهده می شود در این ماه میزان جرم کمتر می شود ضمن اینکه اخلاق ها نیز بهتر می شود .

وی افطاری دادن به روزه دار را یکی از اعمال سفارش شده در این ماه دانست و گفت: این کار ثواب زیادی دارد به شرط آنکه به خاطر خدا انجام گیرد و توقعی در آن نباشد.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سفره های افطاری زیادی پهن می شود اما باید خانواده ها به این نکته توجه داشته باشند که افطاری همراه با اسراف مورد قبول خداوند نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1183

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.