غربی ها، اعم از سازمان های بین المللی و رسانه های مدعی مبارزه با تروریسم، نه تنها اقدام تروریستی چهارشنبه را که ضایعه ای دردناک برای مقامات ومردم سوریه بود، محکوم نکردند، بلکه با اظهارات خود از تروریست های مخالف دولت ومردم سوریه نیز حمایت کردند. // به گزارش پیارم به نقل از  جام نیوز، ...
غربی ها، اعم از سازمان های بین المللی و رسانه های مدعی مبارزه با تروریسم، نه تنها اقدام تروریستی چهارشنبه را که ضایعه ای دردناک برای مقامات ومردم سوریه بود، محکوم نکردند، بلکه با اظهارات خود از تروریست های مخالف دولت ومردم سوریه نیز حمایت کردند.
//

به گزارش پیارم به نقل از  جام نیوز، سایت “رادیو فردا” (radiofarda) چهارشنبه ۲۸تیر (July.18) در رابطه با جنایت تروریستی در پایتخت سوریه نوشت: «پس از کشته شدن شماری از مسئولان بلندپایه امنیتی و نظامی سوریه در انفجار ساختمان سازمان امنیت ملی این کشور در دمشق، تحولات در این کشور و واکنش‌های بین‌المللی سرعت گرفته است. در همین حال، مسئولان کشورهای مختلف در خصوص اوضاع سوریه موضع گیری کردند. جلسه شورای امنیت سازمان ملل که قرار بود پیش نویس قطعنامه‌ای در خصوص سوریه را شامگاه چهارشنبه بررسی کند، به پنجشنبه موکول شد.»

اما آنچه مهم است اینکه غربی ها، اعم از سازمان های بین المللی و رسانه های مدعی مبارزه با تروریسم، نه تنها اقدام تروریستی چهارشنبه را که ضایعه ای دردناک برای مقامات ومردم سوریه بود، محکوم نکردند، بلکه با اظهارات خود از تروریست های مخالف دولت ومردم سوریه نیز حمایت کردند.

در حالی که رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه این کشور در مورد انفجار امروز سوریه سکوت کردند، وزیر جنگ ایالات متحده خواستار إعمال بیشترین فشار بر مقامات سوری شد. به نوشته وب سایت رادیوفردا، “لئون پانتا” چهارشنبه گفت که وضعیت در سوریه به سرعت از کنترل خارج می‌شود. او که در کنفرانس خبری مشترک با “فیلیپ هاموند” وزیر دفاع بریتانیا، سخن می‌گفت، افزود: «جامعه بین‌المللی، باید شدید‌ترین فشار را بر بشاراسد وارد کند تا از قدرت کناره‌گیری کرده و اجازه انتقال مسالمت آمیز قدرت را بدهد.»

همتای انگلیسی پانتا هم با اشاره تلویحی به چین و روسیه گفت: «نظام بشاراسد به خاطر پشتیبانی‌های برخی از قدرت‌های جهانی پابرجاست.»

 

بنا بر این گزارش، “ویلیام هیگ” وزیر امور خارجه بریتانیا هم گفته است: «انفجارهای دمشق نشان از آن دارد که شورای امنیت باید تحرکی قاطع در خصوص اوضاع سوریه از خود نشان دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد: «پاریس معتقد است که تلاش بشاراسد برای حفظ قدرت بی‌نتیجه است. بشاراسد باید بداند هیچ چیز حرکت مردم سوریه را به سوی آینده دموکراتیک متوقف نخواهد کرد.»

همچنین “آنگلا مرکل” صدراعظم آلمان در واکنش به اخبار منتشر شده راجع به انفجار دمشق گفت: «این حادثه نشان می‌دهد که وقت صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت فرا رسیده است.»

از سویی دیگر، پایگاه خبری سوری شوکوماکو خبر داد: «سران رژیم صهیونیستی در پی انفجار دمشق و کشته شدن وزیر دفاع و دیگر مسئولان، نشست فوق‌العاده تشکیل داده اند و “شیمون پرز” رئیس رژیم صهیونیستی در اظهارنظری گفته است که اگر مخالفان دمشق روی کار بیایند و سران کنونی آن سقوط کنند، اسرائیل بهترین روابط را با مخالفان برقرار خواهد کرد.»

بر پایه گزارش جام نیوز، مقامات کشورهایی مثل ترکیه، قطر، کویت، امارات، بحرین، عربستان و همچنین گروه ها و احزاب سیاسی مثل إخوان المسلمین وسلفی های مصر و یا جریانات حامی فتنه سبز در داخل و خارج از ایران که تاکنون از مخالفان دولت سوریه حمایت می کردند، در مورد اقدام جنایتکارانه امروز سکوت پیشه کرده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1115

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.