* اخباری که از اردوی اصلاحات به‌دست آمده، نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر خود از ضرورت «توجه به وضعیت اقتصادی کشور»! به‌عنوان راهکاری مؤثر برای «نقد جریان اصول‌گرایی» یاد می‌کنند! این موضوع در جلسه اخیر سیدمحمد خاتمی و عبدالله نوری نیز بررسی و درباره «نحوه پرداختن به مسائل معیشتی» توافقات اولیه حاصل شده ...

* اخباری که از اردوی اصلاحات به‌دست آمده، نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر خود از ضرورت «توجه به وضعیت اقتصادی کشور»! به‌عنوان راهکاری مؤثر برای «نقد جریان اصول‌گرایی» یاد می‌کنند! این موضوع در جلسه اخیر سیدمحمد خاتمی و عبدالله نوری نیز بررسی و درباره «نحوه پرداختن به مسائل معیشتی» توافقات اولیه حاصل شده است.



* دومین نشست ضدانقلاب خارج‌نشین با عنوان «پیشبرد اتحاد برای دموکراسی در ایران» که در شهر بروکسل بلژیک برگزار شده بود، بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید و ۱۶ نفر از این افراد، حتی بیانیه پایانی آن را هم امضا نکردند! تا نه‌تنها اتحادی انجام نگرفته باشد، که شکاف و از هم‌گسیختگی ضدانقلاب خارج‌نشین بیش از پیش آشکار شود. «جواد خادم» از اعضای برگزارکننده این نشست، در توجیه این شکست استدلال جالبی بیان داشت و گفت: «یک فهرست ۱۵۰ نفری از نفوذی‌های جمهوری اسلامی در میان اپوزیسیون خارج از کشور وجود دارد.»!

* اظهارات اخیر «هاشمی‌رفسنجانی» سبب ذوق‌زدگی روزنامه‌های زنجیره‌ای و شبه‌زنجیره‌ای و همچنین رسانه‌های خارجی شد. دست‌کم ۱۰ روزنامه زنجیره‌ای و شبه‌زنجیره‌ای اظهارات هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان شیراز را تیتر اول کردند یا در صفحه اول خود آوردند و رسانه‌های خارج‌نشین ضدانقلاب نیز به آن پرداختند. هاشمی چند وقتی است که حرف‌هایی می‌زند که سبب سوءاستفاده دشمنان نظام و انقلاب می‌شود!

* نیروهای امنیتی سوریه در دو روز گذشته به‌شدت با گروه‌های مسلحی که به دمشق نفوذ کرده بودند، مقابله کردند و ده‌ها نفر از آنان را کشتند و شماری دیگر را نیز وادار به تسلیم شدن کردند. همچنین بیش از دویست و هفتاد نفر از عناصر مسلح بعد از محاصره شدن از سوی نیروهای امنیتی سوریه، خود را در منطقه «المیدان» دمشق تسلیم ارتش سوریه کردند.

* «ریما بنت طلال بن عبدالعزیز»، شاهزاده سعودی در شبکه اجتماعی توئیتر فاش کرد: در بحران بورس عربستان در سال ۲۰۰۶، که بسیاری از خانواده‌های عربستانی را بدهکار کرد، گروهی از شاهزادگان و مسئولان سعودی از آن بهره بردند. وی افزود‌: شاهزاده خالد بن‌سلطان، معاون کنونی وزیر دفاع؛ محمد بن‌فهد، امیر منطقه شرقیه، عبدالعزیز بن‌فهد، وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران؛ لبنی العلیان و معن‌الصانع از تاجران بزرگ عربستان، بیشترین بهره را از وضعیت بورس در آن سال برده‌اند.

* خبرگزاری رویترز گفت: قیمت نفت به علت تنش آمریکا با ایران همچنان رو به افزایش است. این خبرگزاری تصریح کرد: «قیمت نفت در یک هفته برای چهارمین روز متوالی بالا رفت و امیدها برای بهبود اوضاع اقتصادی را به ناامیدی تبدیل کرد. تهدید ایران به بستن تنگه هرمز، موجب افزایش قیمت نفت شده است و گران شدن نفت بر قیمت بنزین در آمریکا تأثیر داشته و موجب افزایش فشار بر مصرف‌کنندگان این کشور شده است؛ از این‌رو، کنگره آمریکا قصد دارد طرح سؤال از اوباما را به علت افزایش مشکلات اقتصادی به جریان بیندازد.»

* به‌تازگی عبدالله نوری دیداری با هاشمی رفسنجانی داشته است. نوری در این دیدار گفت: باید کانال ورود ما به انتخابات، فقط خاتمی نباشد و من هم حضور داشته باشم. هاشمی رفسنجانی نیز در این دیدار با بیان اینکه کشور به بن‌بست رسیده است، بر ضرورت پیگیری طرح وحدت ملی تأکید کرد و گفت برای خروج کشور از بن‌بست برنامه دارد!

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1100

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.