باز هم هفته ای پر از اخبار داغ اقتصادی و این بار بعد از برگزاری موفق اجلاس سران جنبش غیر متعهد ها در تهران.   اقتصاد در هفته ای که گذشت: جام اقتصادی؛ مشرق: با شروع اجلاس سران غیر متعهدها در تهران و در این شلوغی رفت و آمدها، لبنیات در این هفته سر ناسازگاری ...

باز هم هفته ای پر از اخبار داغ اقتصادی و این بار بعد از برگزاری موفق اجلاس سران جنبش غیر متعهد ها در تهران.

 

اقتصاد در هفته ای که گذشت:

جام اقتصادی؛ مشرق: با شروع اجلاس سران غیر متعهدها در تهران و در این شلوغی رفت و آمدها، لبنیات در این هفته سر ناسازگاری زد و قیمت لبنیات گرانی بی سابقه ای را تجربه می کرد تا اینکه بعد از رفتن آرامش کم نظیر از تهران و برگشتن مردم از سفر، مسئولان اقتصادی به خود آمدند و موضع گیری ها را شروع کردند و در اواخر هفته اعلام شد: لبنیات ارزان شد و امیدواریم با افزایش نظارت ها این روند کاهشی قیمت ادامه داشته باشد.

 

ظرفیت ناوگان هوایی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؛ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه به دنبال تسهیل دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایرلاین‌ها هستیم، گفت: پیش بینی می شود که تا ۲۰ درصد به تعداد صندلی های موجود ناوگان اضافه شود.

 

در حالی هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی از تکذیب دلار ۳ هزار تومانی سخن گفت و مژده نزول قیمت سکه و طلا در بازار را داد که در پایان هفته خبری از این وعده ها نبود و طلا و ارز نسبت به اوایل هفته روند افزایشی قیمت را تجربه کردند. پیشنهاد دوباره ما این است که مسئولان اقتصادی در اظهار نظرها و پیشنهادهای ارزی خود کمی دقت به خرج داده و تا قطعی نشدن، از رسانه ای کردن آن خودداری کنند.

به رغم اعلام خبرهای حمایتی از تولید؛ هفته گذشته پتروشیمی اصفهان بدلیل نرسیدن خوراک از پالایشگاه تعطیل شد و مدیر عامل و اعضای هیات مدیره آن مصاحبه های متعددی را با رسانه ها درباره علت این تعطیلی و بیکاری کارگران انجام دادند که تا روز پنج شنبه خبری از بازگشایی مجدد آن مخابره نشد.

 

کاهش تولید خودرو و تبدیل تهدید به فرصت موضوعی بود که برخی سایت ها به آن پرداختند و کارشناسان معتقدند این کاهش که ناشی از کمبود نقدینگی و بدهی خودروسازان به قطعه سازان می باشد را باید به فرصتی برای بهینه سازی خودروهای تولیدی و از رده خارج کردن  قدیمی ها تبدیل کرد.

 

با اتمام اجلاس، بورس تهران روی خوشی به دستاوردهای این اجلاس نشان داد و هفته خوبی را پشت سر گذاشت و  تنها در روز سه شنبه ۷۶۴واحد افزایش شاخص را به خود دید و این روند در روز چهارشنبه نیز ادامه داشت.

 

افزایش قیمت مسکن در سال ۹۱ رکود دوباره ای به این بخش از اقتصاد وارد کرد بطوریکه در پررونق‌ترین فصل سال معاملات، رکود بی سابقه ای را در خرید و فروش  شاهد هستیم و بازار مسکن همچنان در تعطیلات به سر می‌برد.

 

دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی درباره موضوعات داخلی و بین المللی سخن گفت.

 

به امید یه هفته آرام اقتصادی و خبرهای خوش؛ شما را به خدا می سپاریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1667

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.