امام جمعه حاجی اباد بیان کرد: یکی از بی های مسئولین کشور رها کردن نقدینگی در کشور است تدبیری مردادماه ۹۲ نقدینگی ۵۰۰ میلیارد تومان است ولیامروز بیش از  ۱۰۰۰ میلیارد تومان است ...

حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته به گرامیداشت عید غدیر اشاره کرد و افزود: عید غدیر عید بزرگ مسلمانان در تاریخ بشریت است، در این روز شایسته‌ترین و برجسته‌ترین شخصیت بعد از پیغمبر‌اکرم(ص) به رسالت از سوی خداوند‌ متعال برگزیده شد.

وی افزود: اگر اداره جامعه و هدایت بشر نیازمند برتری علم است، شخصیت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بی‌نظیر‌ترین فرد روزگار زمان بود و اگر کسی بخواهد بهره حداقلی یا حداکثری از ظرفیت وجودی خویش ببرد و در اداره و تدبیر امور جامعه به موفقیت‌های بیشماری دست یابد؛ باید سیره و سنت مولای‌متقیان که بی‌نظیرترین در عالم هستی است را الگوی خودش قرار دهد.

امام‌ جمعه حاجی‌آباد، شجاعت را از ویژگی‌های خاص رهبر جامعه بر شمرد و اذعان داشت: رهبر جامعه اسلامی نباید احساس ترس و واهمه داشته باشد و نباید برق شمشیر دشمن لرزه بر دل رهبر جامعه بیاندازد و یکی از صفات خاص رهبری جامعه؛ شجاعت است و در این ویژگی؛ تاریخ هیچ کسی را همتای علی در خود ندیده است.

وی همچنین امانتداری، حفظ و حراست از بیت‌المال را از دیگر خصوصیات بارز حضرت امیرالمومنین(ع) عنوان کرد و یادآور شد: امروز مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید در اداره امور جامعه حضرت‌ علی(ع) را مقتدای خود بدانند.

مختاری، با بیان اینکه غدیر، معرفی داماد پیغمبر و پسر عم پیغمبر(ص) به رسالت دین الهی نیست افزود: این یک رسالت الهی بود و در این حقیقت، بحث  خویشتنداری نبود و خداوند‌ متعال عید شایسته سالاری را برای خاندان پیغمبر رقم زدند و این امر یک فضیلت بود و خداوند نسخه نجات‌بخش بشریت را در ولایت و امامت امیرالمومنین(ع در این روز مبارک ارائه کردند.

وی با بیان اینکه حقیقتی که در روز عید غدیر شکل گرفته تا کنون مغفول مانده و به گوش بشریت نرسیده است تصریح کرد: امروز هر کس که تریبونی در اختیار دارد باید عید غدیر را به جامعه اسلامی معرفی و دستاوردهای آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

امام‌جمعه حاجی‌آباد یادآور شد: بی شک غدیر، بشریت را از جهل و گمراهی نجات داد و امروز ایران اسلامی برخود می‌بالد که دست‌پاک‌ترین شخصیت، عالم‌ترین، داناترین شخصیت زمان رهبر‌ معظم انقلاب را بر عهده گرفته است و این موهبتی است الهی که خداوند‌ متعال نصیب این ملت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت:کابینه ریاست جمهوری نیازمند حضور جوانان متفکر و با برنامه است، دولت در این برهه از زمان که کشور با مشکلات اقتصادی روبروست و نیازمند حضور وزراء در مناطق کشور است نیازمند نشاط جوانی است.

مختاری، به شاه بیت فرمایشات رهبری پرداخت و یادآور شد: رهبر انقلاب تاکید کردند که جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نخواهیم کرد این دو نکته حجت را بر همگان تمام کرد، امروز ایران‌ اسلامی در عرصه نظامی حرف برای گفتن در دنیا دارد، لوله تفنگ ایران روی شقیقه آمریکا و اسرائیل است و منافع آمریکا در دسترس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الحرام و کنگره‌ بزرگ‌ حج تصریح کرد: به یقین بخشی از فلسفه وجودی حج وحدت جامعه اسلامی و امت‌سازی است و حج میعادگاه مسلمانان ابعاد مختلفی دارد که باید به آن پرداخته شود و معنویت سرشاری است که در جوار خانه خدا شکل گرفته است.

خطیب‌ جمعه این هفته حاجی‌آباد، مناسک‌ حج را ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان برشمرد و افزود: در این گردهمایی اختلافات کنار می‌رود و همه حول محور کعبه مقدس جمع می‌شوند و در مقابل چشم دشمنان اسلام و مسلمین این وحدت و همبستگی نمایان‌گر می‌شود و یک همگرایی و هم‌افزایی برای مقابله با دشمنان اسلام است و دشمنان می‌ترسند که جامعه اسلامی یدواحده شوند و از هر دری برای اختلاف افکنی وارد می‌شود.

وی بر آگاهی بخشی نخبگان جامعه تاکید کرد و یادآور شد: باید یک حرکت دست جمعی بین امت اسلامی شکل بگیرد و نخبگان جامعه باید بسیار هوشیار باشند.

امام جمعه‌ حاجی‌آباد عنوان داشت: امروز اکثریت کارشناسان، ریشه موجود مشکلات کشور را بی‌تدبیرهای مسوولان و ضعف در اجراء و رهبر‌ معظم‌ انقلاب؛ رها کردن نقدینگی در جامعه از عمده‌ترین بی‌تدبیرهای مسوولان می‌داند.

خطیب جمعه این هفته حاجی‌آباد تصریح کرد: بر اساس اعلام آمار و گزارشات موجود خرداد ماه ۹۲ نقدینگی در کشور۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده اما این آمار به بیش از یک هزار و ۶۰۰هزار میلیارد تومان رسیده است و این مهم نیازمند تدبیر مسوولان است که تلاش کنند تا اقدامی‌ عاجل صورت بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت: با مشوق‌های مالیاتی برای کسانی که نقدینگی را به طرف تولید می‌برند یا تنبیه‌های مالیاتی و غیر‌مالیاتی برای کسانی که نقدینگی را سراغ تولید نمی‌برند می‌توان وضعیت کنونی اقتصادی کشور را سامان بخشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68725

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.