کوهشاه احمدی یکی از فقیرترین مناطق شهرستان حاجی آباد و استان هرمزگان است که بعد از انقلاب تا کنون مردم این منطقه در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند. ...

به گزارش پیارم ، کوهشاه احمدی با وجود ذخایر غنی از منابع طبیعی ازجمله بادام تلخ، آویشن، باغات نارنگی و نخیلات فراوان و با وجود شرایط اب و هوایی مناسب زمینه کاشت گیلاس ، الو، گردو را دارد و منطقه کوهشاه احمدی دارای معادن آهن، دولومیت، کروم است، ولی متاسفانه مردم منطقه با وجود این همه ذخایر در فقر بسر می برند، حتی مردم این منطقه راه ارتباطی مناسب هم جهت عبور و مرور ندارند و تمام ذخایر معدنی این بخش توسط افراد غیر بومی بهره برداری می شود و سهم مردم کوهشاه از این معادن و ذخایر منابع طبیعی فقر و محرومیت می باشد.

بخش کوشاه احمدی با وجود اینکه فرزندان زیادی را در دل خود پرورش داده و هم اکنون پست های مهم سازمانی دارند و این منطقه حتی که زادگاه معاون اول رئیس جمهور نیز می باشد ولی سالهاست که از انقلاب می گذرد به این منطقه در دولت فعلی نه در دولت های قبلی هیچ گونه توجهی نشده است و مردم این منطقه نه قبل از انقلاب و نه بعد از انقلاب وضعیت زندگی شان هیچ گونه تغییری نکرده است همچنان مثل انسانهای زمان قدیم در بدترین شرایط بهداشتی  به سر می برند.

متاسفانه بخش کوهشاه احمدی محل عبور و مرو قاچاقچیان مواد مخدر نیز می باشد به همین دلیل مردم این بخش اکثریت مرد خانواده معتاد نیز می باشد که عبور و مرو قاچاق مواد مخدر یکی از معضلات بزرگ بخش کوهشاه احمدی می باشد.

دولت می تواند با وجود ذخایر منابع طبیعی و معدنی فراوانی که در بخش کوهشاه احمدی وجود دارد زمینه های اشتغال برای روستائیان فراهم کند ولی فقط در حد حرف و دستور باقی مانده است.

با وجود اینکه در سفر دکتر رضوی به منطقه کوهشاه احمدی قرار براین شد که هم راه ارتباطی مردم و هم ایجاد اشتغال و وضعیت زندگی این مردمان سرسامان بگیرد ولی تا کنون هیچ کدام از این وعده ها محقق نشده است.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66682

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.