کوهشاه احمدی یکی از فقیرترین مناطق شهرستان حاجی آباد است که سالهاست مردم این منطقه در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند. به گزارش پیارم حاجی آباد، کوهشاه احمدی با وجود ذخایر غنی از منابع طبیعی ازجمله بادام تلخ، آویشن و معادن آهن، دولومیت، کروم ولی متاسفانه مردم منطقه با وجود این همه ذخایر ولی ...

کوهشاه احمدی یکی از فقیرترین مناطق شهرستان حاجی آباد است که سالهاست مردم این منطقه در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند.
به گزارش پیارم حاجی آباد، کوهشاه احمدی با وجود ذخایر غنی از منابع طبیعی ازجمله بادام تلخ، آویشن و معادن آهن، دولومیت، کروم ولی متاسفانه مردم منطقه با وجود این همه ذخایر ولی در فقر بسر می برند، حتی مردم این منطقه راه ارتباطی مناسب هم جهت عبور و مرور ندارند و تمام ذخایر معدنی این بخش توسط افراد غیر بومی بهره برداری می شود و سهم مردم کوهشاه از این معادن و ذخایر منابع طبیعی فقر و محرومیت می باشد.
بخش کوشاه احمدی که زادگاه معاون اول رئیس جمهور نیز می باشد ولی سالهاست که از انقلاب می گذرد به این منطقه در دولت فعلی نه در دولت های قبلی هیچ گونه توجهی به این مناطق نشده است و مردم کماکان در فقر و محرومیت بسر می برند.
در بخش کوهشاه احمدی حدود ۶۰۰ خانه کپری و گلی وجود دارد که این خانواده ها در بدترین شرایط ، انها بدون هیچ گونه امکانات بهداشتی ،آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی زندگی می کنند.
در روستاهای کچین، سردر و روستای چک چک مدرسه دانش آموزان سرویس بهداشتی، شیشه ، رنگ آمیزی مدرسه همه ریخته است و دانش آموزان در کلاس درس امنیت جانی ندارند.
روستای چک چک با وجود ۲۰ خانوار در خانه ای کپری بدون آب و برق زندگی می کنند هیچ کدام از این خانوارها سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی مناسب ندارند و اب شرب این روستا در فاصله دو کیلومتری روستا قرار دارد.
روستای سربند نیز با وجود ۲۰ خانوار کپری بحران آب آشامیدنی در این روستا بی داد می کند این روستا از آب چشمه استفاده می کنند که کفیت آب بسیار پایین است و این اب بدون تصفیه مردم استفاده می کنند.
در روستای سر در ۱۲ خانوار با وضعیت نا مناسب خانه های گلی و کپری و وضعیت نامناسب مدرسه و که احتمال ریزش آن هر لحظه می باشد به بسر می برند و هیچ کدام از خانواده های آنجا سرویس بهداشتی نداشته اند.
متاسفانه بخش کوهشاه احمدی محل عبور و مرو قاچاقچیان مواد مخدر نیز می باشد به همین دلیل مردم این بخش اکثریت مرد خانواده معتاد نیز می باشد که عبور و مرو قاچاق واد مخدر یکی از معضلات بزرگ بخش کوهشاه احمدی می باشد.
دولت می تواند با ایجاد تعاونی هایی در این بخش ایجاد اشتغال برای مردمان و با کمک بهره برداران معادن یک سری امکانات برای مردم این منطقه فراهم کند که متاسفانه این امر محقق نشده است.
با وجود اینکه در سفر دکتر رضوی به منطقه کوهشاه احمدی قرار براین شد که هم راه ارتباطی مردم و هم ایجاد اشتغال و وضعیت زندگی این مردمان سرسامان بگیرد ولی تا کنون هیچ کدام از این وعده ها محقق نشده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65669

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.