رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: با هدف آموزش سلامت و ارتقاء سلامت نوجوانی و جلوگیری از آسیب های دوران بلوغ و کاهش مشکلات احتمالی پیش روی نوجوان اقدام به راه اندازی کاروان سلامت نموده ایم. خانم لیلا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: : کاروان سلامت با هدف ارتقاء ...

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: با هدف آموزش سلامت و ارتقاء سلامت نوجوانی و جلوگیری از آسیب های دوران بلوغ و کاهش مشکلات احتمالی پیش روی نوجوان اقدام به راه اندازی کاروان سلامت نموده ایم.

خانم لیلا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: : کاروان سلامت با هدف ارتقاء سلامت نوجوانی ،آموزش سلامت و معاینات دانش آموزی فعالیت خود را از منطقه بشاکرد آغاز نموده و پس از حاجی آباد،مناطق رودان و جاسک در دستور کار این اداره می باشد .

وی بیان داشت : از آنجائیکه هدف اصلی این طرح جلوگیری از آسیب های دوران بلوغ و کاهش مشکلات پیش روی نوجوان در آینده می باشد لذا مدارس متوسطه دوره اول و دوم مشمول این طرح می باشند.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت : در این طرح معاینات پزشکی شامل بینایی سنجی ،قدو وزن،غربالگری بیماری ها ، آموزش و مشاوره در خصوص بلوغ ، سلامت تغذیه ، بهداشت فردی به دانش آموزان ارائه می شود.

این مقام مسئول افزود : با توجه به کمبود امکانات ،فقط مدارس شبانه روزی مشمول این طرح می باشند، ولی در کنار آن در صورت امکان با توجه به نیاز مناطق مختلف مدارس روزانه را نیز پوشش می دهیم .

خانم اسماعیلی توصیه نمود : برای داشتن جامعه ای با نسلی سالم و با نشاط باید دوران کودکی سالم و با نشاطی داشته باشیم.

وی در پایان از همکاری داوطلبانه وخوب پزشکان ، مشاورین و مراقبین و کارشناسان بهداشت اداره سلامت و همچنین ادارات آموزش و پرورش میناب و نواحی یک و دو بندرعباس که این کاروان را همراهی می کنند تقدیر و تشکر نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62025

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.