کاظم قشقایی مدیر گروه اقوام ایرانی در گفت و گو با خبرنگار پیارم درباره برگزاری پاسداشت روز خلیج فارس در هرمزگان گفت: کاروانی متشکل از اقوام قشقایی،کرد،ترکمن، تالش ، آذری ، بلوچ روز ۱۰ اردیبهشت با پای پیاده خود را به خلیج فارس می رسانند.  وی بیان کرد: شرکت کوچ ایل قشقایی برگزار کننده نمایشگاه ها و ...

کاظم قشقایی مدیر گروه اقوام ایرانی در گفت و گو با خبرنگار پیارم درباره برگزاری پاسداشت روز خلیج فارس در هرمزگان گفت: کاروانی متشکل از اقوام قشقایی،کرد،ترکمن، تالش ، آذری ، بلوچ روز ۱۰ اردیبهشت با پای پیاده خود را به خلیج فارس می رسانند.

Untitled

 وی بیان کرد: شرکت کوچ ایل قشقایی برگزار کننده نمایشگاه ها و جشنواره های کشور به عنوان پرچم دار اتحاد اقوام ایرانی سال هاست با هدف همگرایی قومی و پاسداشت فرهنگ اقوام اصیل ایرانی در داخل و خارج از کشور فعالیت کرده است و اقوام ایرانی همیشه مرز داران کشور ایران بوده و هستند.
مدیر گروه اقوام ایرانی در ادامه بیان کرد: با توجه به حساسیت نام خلیج فارس و دفاع از هویت ملی که کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای جعلی نمودن به نام خلیج فارس عربی تلاش می نمایند.
قشقایی گفت: فرزندان و سرداران دلیر ایران دومین کاروان فرهنگی اقوام ایرانی را با میزبانی شرکت کوچ ایل قشقایی و حضور اقوام (کرد.اذربایجان.گیلان.سیستان و بلوچستان.لر.قشقایی و…)از ۲۹ فروردین از حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) آغاز و در روز ۱۰ اردیبهشت مصادف با روز ملی خلیج فارس جشن باشکوهی را برگزار می کند.
وی گفت: مسافت این سفر ۶۰۰ کیلومتر که طی ۱۲ روز پیاده طی خواهد شد .
مدیر گروه اقوام ایرانی به مهم ترین پیام این سفر اشاره کرد و گفت: اقوام ایرانی برای وجب وجب خاک کشورشان جان مثار میکنند.جامعه بین الملل بداند نام خلیج فارس تا اید خلیج فار خواهد ماند.
انتهای پیام/ی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62137

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.