به گزارش پیارم، چشمه سبزپوشان چشمه ایست که با تغییر فصل تغییر طبع می دهد .در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ستان حاجی آباد در مجاورت کوه کوچک وصخره ای ، در نزدیک ترین فاصله با گنبد سبز حضرت علی علیه السلام در زیر سایه گسترده درختان چشمه بیضی شکل چشمه سبزپوشان با عرض ۱۵ متر ...

به گزارش پیارم، چشمه سبزپوشان چشمه ایست که با تغییر فصل تغییر طبع می دهد .در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ستان حاجی آباد در مجاورت کوه کوچک وصخره ای ، در نزدیک ترین فاصله با گنبد سبز حضرت علی علیه السلام در زیر سایه گسترده درختان چشمه بیضی شکل چشمه سبزپوشان با عرض ۱۵ متر مربع و عمق ۵/۲ از زیر تخته سنگی پهن بسیار زیبا جان می گیرد و یکی از بزرگترین چشمه های گسترده استان هرمزگان می شود.

چشمه سبز پوشان استان هرمزگان جالب است زیرا در تابستان سوزان جنوب، آبی خُنک و زلال وپایین تر از دمای بدن انسان داشته و در زمستان سرد و خشک ، آبی ولرم، دلنشین و متناسب با دمای بدن انسان دارد و شنا را دلپذیر و خاطره انگیز می کند. این چشمه از جمله مکان‌های دیدنی و گردشگری زیبای شهرستان حاجی آباد محسوب می‌شود.

فضای این چشمه محیط مناسبی را برای رشد برخی از گونه جانوری، گیاهی و چشمه محل زندگی ماهیان گونه باربوس، سیاه ماهی و کامبوزیا و گونه‌های مختلف از نرم تنان و پلانکتون‌ها است. همچنین از جوامع گیاهی می‌توان به جنس لویی، نسی، بندواش، علف هفت بند، بوریا، مورتی، گز، کنار و خرما اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71484

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.