خاتمی در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز پارادوکس اندیشه اصلاحات در خصوص پیروی از اندیشه های امام(ره) را آشکار کرد. به گزارش  پیارم حاجی آباد  به نقل از  مرصاد، در روزهای اخیر یکی از فعالان فتنه اظهاراتی را مطرح کرد که واکنش های متعددی را در پی داشت.   عیسی سحر خیز که یکی از حامیان ...

خاتمی در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز پارادوکس اندیشه اصلاحات در خصوص پیروی از اندیشه های امام(ره) را آشکار کرد.

به گزارش  پیارم حاجی آباد  به نقل از  مرصاد، در روزهای اخیر یکی از فعالان فتنه اظهاراتی را مطرح کرد که واکنش های متعددی را در پی داشت.

 

عیسی سحر خیز که یکی از حامیان میرحسین موسوی و بازداشتی فتنه ۸۸ بود در گفتگویی که با یک سایت ضد انقلاب داشت، گفته بود: “خیلی‌ از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند”.

 

سخنان این اصلاح طلب فعال در فتنه باعث شد از درون جبهه اصلاحات صحبت های مختلفی مطرح شود. در این میان واکنش مجمع روحانیون مبارز و محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات به این صحبت جالب توجه است.

 

خاتمی در جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز که در هفته گذشته برگزار شده، تاکید کرده است: با اعتقاد راسخ به آرمان اصلاح‌طلبی بر این باور است که امام خمینی رضوان الله تعالی علیه هویت همیشه درخشنده انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود. کسانی که با منش و منهج امام خمینی فاصله پیدا کرده‌اند، حقیقت مکتب و راه نورانی آن پیشوای کم نظیر را نشناخته‌اند و با آرمان اصلاح‌طلبی فاصله گرفته‌اند.

 

 

آنچه که در میان سخنان خاتمی در مجمع روحانیون مبارز جالب توجه است، آشکار شدن پارادوکسی است که جریان اصلاحات به آن دچار شده است.

 

بدون شک کسانی که با اندیشه های امام (ره) آشنا هستند به این مساله واقف هستند که اصول اندیشه امام (ره) جزو جدایی ناپذیر راهی است که انقلاب در پیش گرفته است و ناخدای کشتی انقلاب آن را با اصولی که امام (ره) تبیین کرده است به سوی هدف نهایی هدایت می کند.

 

امام خامنه ای شاگرد و جانشین خلف امام (ره) است و اندیشه های این عالم در ادامه اندیشه های امام قرار دارد و به تبع آن پیروی از ایشان به مانند فرمانبردای از امام (ره) است.

 

از مرحوم حاج احمد خمینی در خصوص جایگاه امام خامنه ای نقل می شود که زمانی که در پایان جلسه خبرگان مشخص شد که ولی فقیه و رهبر آینده امام خامنه ای است، گفته است: «قلب امام(ره) را خشنود کردید.» و ادامه داد: چند روز قبل به اتفاق امام(ره) پای تلویزیون نشسته بودیم و مراسم سان دیدن رئیس جمهور به همراه کیم ایل سونگ رهبر کره شمالی از تشریفات را تماشا می‌کردیم. من دیدم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرکتشان بسیار باوقار هستند و این موضوع را به امام(ره) نیز گفتم. ایشان فرمودند که هرچه فکر می‌کنم، می‌بینم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری مناسب‌ترین فرد هستند.

از طرفی جمله “پیشتیان ولی فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد” که یکی از معروف ترین سخنان امام (ره) در خصوص پیروی از ولایت فقیه است بر این مساله تاکید دارد که پیروی از مقام ولایت جزو لا ینفک اندیشه امام (ره) است.

حال جریان اصلاحات چه در دوران حاکم بودن در قوه مجریه و چه در دوران افول خود نشان داده است که نسبتی با این اصل از اندیشه امام (ره) ندارد و کمترین پیروی را از مقام ولایت نشان می دهد.

بر طبق این مساله و بر اساس گفته خود خاتمی اصلاح طلبان امروز که در جریان فتنه اوج مخالفت خود را با ولایت فقیه به نمایش گذاشتند دیگر در جرگه اصلاح طلبان قرار نمی گیرند!

دومین پارادوکس؛ شیفتگی جریان اصلاحات به رابطه با شیطان بزرگ

امام خمینی (ره) در دوران عمر پر برکتشان همواره لیدر مبارزه با استکبار بوده اند و در همین زمینه هم سخنان زیادی را مطرح کرده اند.

ایشان تاکید کرده اند:

«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، آمریکا در مقابل مسلمین نمی‌تواند خودنمایی کند، ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید، ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد،

امام (ره) همچنین در خصوص رابطه با آمریکا تاکید کرده اند:

با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و از آن طرف دنیا نیاید در لبنان، و نخواهد دستش را به طرف خلیج فارس دراز کند. مادامى که امریکا این طور است و افریقاى جنوبى آن طور عمل مى‏کند و اسرائیل هست، ما با آنها نمى‏توانیم زندگى بکنیم.

این سخنان امام(ره) و ده ها سخن دیگر از ایشان نشان می دهد که یکی دیگر از اصول اساسی اندیشه امام(ره) مبارزه با استکبار جهانی است.

 

شیفتگی اصلاح طلبان نسبت به رابطه با آمریکا که در موضع گیری های متعدد خود آن را اعلام کرده اند نشان می دهد که در این اصل از اندیشه امام نیز جریان اصلاحات مخالف امام است.

اندیشه اصلاح طلبان و امام(ره) شباهتی به یکدیگر ندارد

یک مقایسه ساده نشان می دهد که جریان اصلاحات امروز بر خلاف آن چه که مدعی آن است، دقیقا در نقطه عکس اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی در حال فعالیت است.

با توجه به ۲ نمونه مطرح شده از تضادهایی که اندیشه اصلاح طلبی با اندیشه امام (ره) دارد و سخنان خاتمی که گفته است”کسانی که با منش و منهج امام خمینی فاصله پیدا کرده‌اند، حقیقت مکتب و راه نورانی آن پیشوای کم نظیر را نشناخته‌اند و با آرمان اصلاح‌طلبی فاصله گرفته‌اند” این نتیجه را بایستی گرفت که جریان اصلاحات دچار یک پارادوکس اساسی شده است.

از مباحث مطرح شده بایستی نتیجه گرفت که اصلاح طلبان امروز طبق گفته خودشان هم اصلاح طلب نیستند زیرا بر خلاف اندیشه های حضرت امام(ره) حرکت می کنند!

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=22461

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.