هیلاری کلینتون که نامزد اصلی دموکرات‌هاست با تمرکز بر حل معضل «اختلاف طبقاتی میان مردم آمریکا» وارد رقابت‌های درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شد. به گزارش پیارم ، “هیلاری کلینتون” به عنوان نامزد دموکرات‌ها وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.   هیلاری کلینتون نخستین گردهمایی بزرگ انتخاباتی‌اش برای شرکت در انتخابات ریاست ...
هیلاری کلینتون که نامزد اصلی دموکرات‌هاست با تمرکز بر حل معضل «اختلاف طبقاتی میان مردم آمریکا» وارد رقابت‌های درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شد.

به گزارش پیارم ، “هیلاری کلینتون” به عنوان نامزد دموکرات‌ها وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

 

هیلاری کلینتون نخستین گردهمایی بزرگ انتخاباتی‌اش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را روز شنبه در شهر نیویویورک برگزار کرد.

 

 

 

 

نیویورک، محل برگزاری نخستین گردهمایی عمومی کلینتون، جایی‌ست که جنبش “وال‌استریت را اشغال کنید” در اعتراض به وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و بانکی، در سال ۱۳۹۰ از آن آغاز شد و به دیگر شهرها و مناطق آمریکا و جهان کشید. این جنبش با خشونت شدید پلیس آمریکا و حمله به معترضان همراه شد.

 

کلینتون در این گردهمایی که عنوانش حمایت از “مردم عادی آمریکا” بود در حضور هزاران حامی‌ خود درباره‌ سیاست‌های آینده‌اش سخنرانی کرد.

 

 

  

 

  

 

 

وجود اختلاف طبقاتی شدید در آمریکا و فقر و درآمد کم در بخش زیادی از مردم این کشور، کلینتون را ناگزیر کرد که با تمرکز بر اختلاف طبقاتی وارد انتخاب شود. بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم آمریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

 

هیلاری کلینتون، خود و همسرش، جزء طبقه مرفه و ثروتمند آمریکا محسوب می‌شوند و با سیستم بانکی این کشور و لابی‌های قدرت، رابطه گسترده و فشرده‌ای دارند.

 

 

 

 

به نوشته بی بی سی، وی در این سخنرانی‌اش وعده داده که از خانواده‌های زحمتکش حمایت کند و خطاب به آنها گفت “اگر شما به جایی نرسید، آمریکا هم به جایی نمی‌رسد.”

 

هیلاری کلینتون در حالی در میان هوادارانش سخنرانی می‌کرد که بیل کلینتون همسرش و چلسی دخترش در کنارش بودند.

 

او وعده داد در صورت انتخابش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا “کاری می‌کند که چرخ اقتصاد آمریکا نه تنها برای آنها که در طبقات بالا هستند که برای همه مردم آمریکا بچرخد.”

 

خانم کلینتون که در کارزار انتخاباتی‌اش کوشیده است رای طبقه متوسط و پایین دست آمریکا را به دست بیاورد در اولین گردهمایی انتخاباتی‌اش گفت که “نمی‌شود دموکراسی فقط به نفع میلیاردرها و صاحبان شرکت‌های بزرگ عمل کند.”

 

 

 

 

سایت رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشته است: این نامزد اصلی دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ میلادی، به مسائلی پرداخت که لیبرال‌دمکرات‌ها را به وجد می‌آورد.

 
خبرنگار بی بی سی در تحلیلش از سخنان هیلاری کلینتون می‌گوید: «هیلارى کلینتون با محور قرار دادن اختلاف طبقاتى در آمریکا گامى به سمت جناح چپ حزب دمکرات برداشت. او با انتقاد از بى‌عدالتى در توزیع ثروت و نفوذ بیش از حد میلیاردرها در سیاست سعى کرد نگرانى‌هاى بعضى هم حزبى‌هایش را از نزدیکى او و همسرش به پولدارها به ویژه بانکداران بکاهد.»

 

خبرنگار این شبکه انگلیسی ادامه داد: «چالش اصلی خانم کلینتون اما جلب راى دموکرات‌ها نیست که بسیاری‌شان در نیویورک براى شنیدن سخنانش جمع شده بودند و به شدت او را تشویق می‌کردند بلکه او با جمهورى خواهانى رو به روست که صرف نظر از اینکه چه کسى را به عنوان نامزد نهایى انتخاب کنند، از امکانات فراوان مالى برخوردارند و پیروزى خانم کلینتون را دور سوم و ادامه سیاست هاى اوباما خواهند خواند. این‌ بار این جمهورى‌خواهان هستند که راحت‌تر می‌توانند با شعار “تغییر” وارد میدان شوند.»

 

 

صوت/ گزارش خبرنگار بی بی سی از نیویورک

 

 

به جز خانم کلینتون، تاکنون سه سیاستمدار دیگر هم برای نامزدی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ اعلام آمادگی کرده اند.

 

“مارتین اومالی” فرماندار سابق مریلند و شهردار بالتیمور، “برنی ساندرز” سناتور مستقل ایالت ورمونت از سیاستمداران نزدیک به دموکرات‌ها و “لینکلن شیفی” سناتور پیشین و فرماندار ایالت رود آیلند نیز امیدوارند بتوانند به عنوان نامزد دموکراتها برای ورود به کاخ سفید رای مردم آمریکا را به دست آورند.

 

تاکنون ۹ سیاستمدار جمهوری خواه هم گفته اند که برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=38323

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.