نشریه لوموند اسناد ارتباطات و قراردادهای بزرگترین تولید کننده مصالح ساختمانی دنیا با گروه‌های تکفیری در سوریه را افشا کرد. به گزارش پیارم به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت سیمان سازی فرانسوی «لافارج» برای حفظ منافع تجاری‌اش در سوریه، با گروه‌های مسلح و تروریستی از جمله داعش وارد مذاکره شده و قرارداد بسته ...

نشریه لوموند اسناد ارتباطات و قراردادهای بزرگترین تولید کننده مصالح ساختمانی دنیا با گروه‌های تکفیری در سوریه را افشا کرد.
به گزارش پیارم به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت سیمان سازی فرانسوی «لافارج» برای حفظ منافع تجاری‌اش در سوریه، با گروه‌های مسلح و تروریستی از جمله داعش وارد مذاکره شده و قرارداد بسته است.

روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی افشا کرد که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، لافارج مالیات‌هایی را به واسطه‌های داعش پرداخت کرده و راه‌های امنی را با مذاکره برای کامیون‌ها و کارگران خود جهت فعالیت در مناطق شمالی سوریه تعیین کرده است.

لافارج که شرکت پیشرو در تولید مصالح ساختمانی دنیاست، با طفره رفتن از پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه در این باره، به گفتن این جمله بسنده کرد: «اولویت (ما) همواره اطمینان حاصل کردن از ایمنی و امنیت خدمه است.»

در میان معاملاتی که لوموند از آنها خبر داده، خرید کارخانه سیمان «جلبیه» در ۱۵۰ کیلومتری شمال حلب بوده که در سال ۲۰۰۷ (پنج سال قبل از شروع بحران) به امضا رسیده بود. این قرارداد البته در سال ۲۰۱۰ و پیش از حمله تروریست‌ها به خاک سوریه اجرایی شد.

این نشریه فرانسوی با بیان اینکه تولید سیمان تا سال ۲۰۱۳ علی‌رغم افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها، بالا نگه داشته شده بود، از بدست آوردن ایمیل‌هایی حاوی قرارهای لافارج با گروه‌های تکفیری جهت ادامه تولید تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ نوشت. در همین تاریخ بود که داعش این کارخانه را تصرف کرده و این شرکت نیز تولید سیمان را متوقف کرد.

لومونود همچنین از اعزام یک نماینده لافارج به‌نام «احمد جلودی» برای گرفتن مجوز از داعش جهت دسترسی به کارخانه و کارگرانش خبر داد. در پرونده‌ای دیگر مجوزی از سوی داعش به همراه مُهر و امضای رئیس مالی این گروه تروریستی جهت توزیع آزادانه تولیدات این شرکت یافت شده است.

لافارج همچنین برای ادامه تولید سیمان، مجوزهایی را از داعش خریده و مالیات آن را به دلالان گروه و تاجران نفت پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش لوموند، درپی بیرون رانده شدن تروریست‌ها داعش از کارخانه سیمان جلبیه بدست نیروهای کرد در فوریه ۲۰۱۵، این مکان اکنون بعنوان پایگاهی برای نیروهای ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه استفاده می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55261

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.