مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: بر اساس قانون ۱۲ در هزار کل درآمدهای گمرکی استان باید صرف توسعه استان شود اما سهمی از آن به استان تخصیص نمی‌یابد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی امانی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: نام‌گذاری میدانی در شهر ...

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: بر اساس قانون ۱۲ در هزار کل درآمدهای گمرکی استان باید صرف توسعه استان شود اما سهمی از آن به استان تخصیص نمی‌یابد.

 خبرگزاری فارس: نمایندگان در شورا و مجلس به جذب عوارض گمرکی همت کنند

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی امانی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: نام‌گذاری میدانی در شهر بندرعباس به نام مالیات و یا درج نحوه و میزان تأمین اعتبار اجرای یک پروژه عمرانی بزرگ در شهر از محل درآمدهای مالیاتی مردم بندرعباس می‌تواند سبب افزایش مشارکت مردم در پرداخت مالیات شده و گام بزرگی در زمینه توسعه استان نیز باشد.

وی با بیان این که مردم باید تأثیر پرداخت مالیات را در توسعه شهر و عمران و آبادانی منطقه خود احساس کنند، افزود: هرمزگان به لحاظ کسب درآمدهای ملی از محل دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده و … در کشور در میان ۳ استان اول کشور است اما از لحاظ سهم خود از اعتبارات بازتوزیعی در این بخش جایگاه خوبی ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان ادامه داد: از سال ۸۷ که دریافت عوارض ارزش افزوده در استان هرمزگان آغاز شد ماهانه ۱۰ میلیارد تومان میزان عایدی اداره کل مالیاتی بود اما این میزان اکنون به رشد بسیار چشمگیری رسیده و تمامی صنایع و مراکز اقتصادی غرب استان هرمزگان تحت پوشش امور مالیاتی قرار گرفته‌اند.

امانی‌زاده گفت: به حمایت و کمک اعضای شورای شهر بندرعباس و کمک نمایندگان استان برای جذب سهم استان از درآمدهای گمرکی هستیم تا بتوانیم با این رقم بسیار قابل توجه، روند توسعه شهر بندرعباس را شتاب بیشتری بخشید.

وی با بیان مقایسه‌ای میان شهر بندرعباس با شهرهای شیراز و کرمان، خاطرنشان کرد: آثار اختصاص اعتبارات از محل ارزش افزوده در این شهرها در روند توسعه و آبادانی آنها ملموس‌تر است و ما آمادگی داریم تا به شهرداری و شورای شهر بندرعباس در تأمین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های شاخص کمک کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از وصول عوارض به جای سازمان امور مالیاتی توسط سازمان برنامه و بودجه نیز انتقاد کرد و گفت: نمایندگان و اعضای شورا در این زمینه به امور مالیاتی کمک کنند.

امانی‌زاده همچنین تصریح کرد: ما در استان هرمزگان برای وصول بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان مالیات و ارزش افزوده تنها ۳۰۰ پرسنل در اختیار داریم و این در حالی است که در استان‌های کرمان و فارس برای وصول نیمی از این میزان بیش از ۸۰۰ نفر پرسنل در اختیار دارند.

انتهای پیام/۳۲۶۴/ح۳۰

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=58089

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.