بانوی کارآفرین بوشهری افزود: مشاغل خانگی را جدی بگیرند، چون علاوه بر این که مشاغل خانگی عموما به سرمایه ی اولیه ی اندکی نیاز دارد همچنین بانوان می توانند با گام نهادن در این مسیر کمک خرج همسران خود نیز باشند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛قرار است درسال ۹۵ ، اقتصاد مقاومتی از شعار ...

بانوی کارآفرین بوشهری افزود: مشاغل خانگی را جدی بگیرند، چون علاوه بر این که مشاغل خانگی عموما به سرمایه ی اولیه ی اندکی نیاز دارد همچنین بانوان می توانند با گام نهادن در این مسیر کمک خرج همسران خود نیز باشند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛قرار است درسال ۹۵ ، اقتصاد مقاومتی از شعار خارج شود چرا که شعار سال با قید اقدام و عمل همراه شده است رهبری هم
در سخنران پیارم به نقل از ی های بهار ۹۵ چندین بار گفتند درباره اقتصاد مقاومتی حرف زیاده زده شده است، دیگر وقت عمل است.

در نظر رهبری اقتصاد مقاومتی در اقتصاد کلان پیاده نمی شود، بلکه اقتصاد خرد، بنگاه های کوچک و مشاغل کوچک نیز سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و کشاورزی موتور محرک توسعه و اشتغال در کشور ما محسوب می گردد.

در صنعت کشاورزی موضوعی به نام صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات وجود دارد که اصلی ترین بخش های سودآوری در این صنعت محسوب می شود و خوشبختانه کشور ما کشوری چهار فصل است و از نظر محصولات مختلف کشاورزی غنی و پویا است اما متاسفانه بدلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب جهت فرآوری محصولات و رسیدن به مرحله ی ایجاد ارزش افزوده ی محصولات، بسیاری از تولیدات کشاورزی ما نظیر خرما، زعفران و… به کشورهای دیگر صادر شده و پس از فرآوری مجدد به داخل کشور باز می گردند و یا راهی بازارهای جهانی می شوند. در این میان زحمت اصلی را کشاورزان ما می کشند و سود اصلی آن عاید کشورهای دیگر می شود.

فرآوری محصولات کشاورزی و مبحث صنایع تبدیلی به چند دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نکته ی اول بحث اشتغال زایی و مقابله با بیکاری در این بخش است با اندکی تفکر و خلاقیت در بخش صنایع تبدیلی و با سرمایه ای نه چندان زیاد، می توان در این بخش به سودآوری زیادی دست یافت و در کنار آن، برای عده ای ایجاد شغل و فعالیت نمود.
دومین مسئله در این صنعت، امکان فروش محصولات فرآوری شده در فصول گوناگون(هم فصل تولید محصول و هم غیر از فصل تولید این محصول)است. معمولا این چنین است که در فصل تولید یک محصول خاص، به دلیل فراوانی آن محصول در بازار مصرف، قیمت محصول افت فراوانی دارد و کشاورز دچار ضرر و زیان می شود هم چنین اگر کشاورز در فصل تولید محصول موفق به فروش آن نشود محصول با فساد و تخریب مواجه می گردد.

صنایع تبدیلی راه حل بسیار مناسبی برای این مشکل هستند. مثلا در رابطه با محصولی مانند انار، می توان با تهیه ی رب انار، لواشک انار، آب میوه و… آن را در فصول مختلف عرضه نمود. سومین مسئله هم که یکی از موارد مهم و قابل توجه در این برهه حساس از زمان برای کشور ماست بحث خلق ارزش افزوده و کمک به اقتصاد مقاومتی است.

افراد و کارآفرینان خوش فکری در این سرزمین حضور دارند که با اندیشه ی تولید و چرخاندن چرخ های اقتصاد مقاومتی، گام در این عرصه نهاده و به موفقیت های چشم گیری رسیده اند.

زهرا خسروزاده بانوی بوشهری کارآفرینی است که موفق به فرآوری مهم ترین محصول استان خود، یعنی خرما گشته و با تلاش و پشتکار فراوان توانسته ارزش افزوده ی این محصول را چند برابر کند. این بانوی موفق نه تنها کار اداری را رها کرده و مشغول به کار در این عرصه شده، بلکه برای چندین شخص دیگر نیز ایجاد شغل کرده است.

خسروزاده کارشناس صنایع غذایی است و از سال ۹۰ پا به عرصه ی فعالیت در زمینه ی فرآوری خرما گذاشته است وی یک سال ابتدایی فعالیت خود را صرف ثبت برند تجاری نموده و پس از آن فعالیت اصلی خویش یعنی تولید را آغاز نموده است او قبل تر، ۱۲ سال در آموزشگاه های فنی و حرفه ای به کار تدریس مشغول بوده است ولی بدلیل عشق و علاقه ی فراوانی که به بحث تولید داشته، رو به سوی این حرفه آورده است.

ابتدای کار این بانوی بوشهری با سرمایه ی ۲۰ میلیون تومانی و اجاره ی کارگاهی به متراژ ۳۰ متر و با اشتغال سه نفر آغاز شده است که با گذشت زمان و رونق کار و تولید وی، کارگاهش به ۲۵۰ متر و کارگرانش به ۱۰ نفر ارتقاء یافته اند.

وی معتقد است خرما به عنوان مهم ترین محصول استان بوشهر باید به نوعی جای خود را بیش از پیش بر سر سفره های مردم و علی الخصوص سبد غذایی کودکان باز می کرد، به نوعی که همه ی ذائقه ها بتوانند از آن بهترین استفاده را ببرند.
خسروزاده یکی از علل موفقیت خود را خلاقیت و نوآوری می داند و می گوید جوانان نباید سراغ کاری بروند که بازار آن اشباع شده است، بلکه باید با ایده های جدید وارد بازار کار شوند.

اکنون وی با اراده ای پولادی و مشوقینی از قبیل خانواده و همسرش به درآمد خوبی رسیده است که تمام این ها را مرهون و مدیون تولید است همسر این بانوی کارآفرین در بحث فروش محصولات تولیدی کارگاه وی فعالیت دارد.

اولین محل عرضه ی تولیدات خانم خسروزاده، فرودگاه بوشهر بوده که غیربومیان زیادی در آن تردد دارند و محصولات این کارگاه را جهت سوغاتی خریداری می کردند.

وی معتقد است هر کار و حرفه ای سختی های خاص خود را داراست و باید به سختی ها به دید تجربه نگریست. توصیه ی او به کسانی که تمایل دارند وارد کار تولید شوند این است که ابتدا تحقیقات اساسی و تخصصی در زمینه ی کار خود انجام دهند، سپس به احتمال هر گونه سود و زیان موجود در کار بیندیشند.

وی می گوید زمانی که شخص وارد بازار کار شد باید به کیفیت محصول به عنوان تبلیغ حرفه ی خود بنگرد و قیمتی را برای این کار با کیفیت در نظر بگیرد که اکثر اقشار جامعه قدرت تهیه آن را داشته باشند.

توصیه ای که این فعال اقتصادی به بانوان خانه دار می کند این است که مشاغل خانگی را جدی بگیرند، چون علاوه بر این که مشاغل خانگی عموما به سرمایه ی اولیه ی اندکی نیاز دارد. بانوان می توانند با گام نهادن در این مسیر کمک خرج همسران خود نیز باشند و از طرفی در کنار این امور می توانند به کارهای درون منزل و امور خانه داری خود نیز رسیدگی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=54984

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.