عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت : اگر قرار بر جنگ با آل سعود باشد ایران آمادگی لازم را دارد و در صورت نیاز عبور کشتی های نفتی عربستان از خلیج فارس را ممنوع می کنیم. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   نمره ۲۰ ، احمد بخشایش اردستانی عضو ...
مردم از سکوت دولت در برابر جنایات آل سعود ناراحتند/ وظیفه رئیس جمهور است که از عزت ملت دفاع کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت : اگر قرار بر جنگ با آل سعود باشد ایران آمادگی لازم را دارد و در صورت نیاز عبور کشتی های نفتی عربستان از خلیج فارس را ممنوع می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   نمره ۲۰ ، احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارتباط با سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: ایران و عربستان به نحوی دو کشور همسایه هستند و ایران به دنبال برقراری ثبات کشورهای اسلامی با کمک عربستان می باشد.

وی عنوان کرد:همانگونه که قبل از انقلاب ایران از لحاظ نظامی و عربستان به صورت مالی باعث ایجاد ثبات در منطقه می شدند بعد ار انقلاب هم ما همین روش را دنبال کردیم و به عربستان احترام گذاشته و شان این کشور را حفظ می کنیم .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: متاسفانه در طول ۳۵ سال انقلاب اسلامی عربستان از دریچه آمریکا به ایران نگاه می کند و زمانی که آمریکا به ایران زور می گوید و البته ما در مقابل آمریکا می ایستیم ،عربستان هم سعی دارد تا به ایران زور بگوید.

بخشایش اردستانی افزود: ما در مواردی با عربستان اختلاف های اساسی داریم مثلا در مورد مسائل یمن ایران تمایل دارد تا مردم یمن حکومت خود را انتخاب کنند و انصار الله موفق باشد در صورتی که عربستان به دنبال اهدافی غیر از این می باشد.

وی توضیح داد: فاجعه ای که در منا رخ داد یک مسئله کاملا انسانی می باشد که حدود ۵۰۰ نفر از هموطنان ما شهید شده اند و ۶۵ هزار نفر از حجاج ایرانی در عربستان حضور دارد و شرایط ایجاب می کند که ما از حجاج خود دفاع کنیم .

سوء استفاده عربستان از سکوت دولت ایران و خواندن کُری برای کشور ما

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ایران ۷ روز ادب اسلامی را رعایت کرد و چیزی نگفت در حالی که عربستان شروع به خواندن کُری برای ایران کرد و وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ایران باید آخرین کشوری باشد که در مسائل داخلی ما دخالت می کند.

بخشایش اردستانی بیان کرد: در صورتی که ایراد در اوضاع داخلی عربستان دخالتی نکرد و ما می خواهیم تا حجاج ایرانی با سلامت و امنیت به کشور بازگردند و پیکر جان باختگان تحویل داده شود.

وی ادامه داد: مسئول ایجاد این فاجعه محمد بن سلمان بوده که در اوج شلوغی منا با چندین ماشین قصد تماشای مراسم را می کند و باعث کشته شدن هزاران نفر از حجاج می شود.

کارشکنی دولت عربستان برای بازگشت پیکر جان باختگان منا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: زمانی که ایران خواستار معرفی عامل فاجعه می شود عربستان پاسخ نمی دهد، برای بازگشت پیکر جان باختگان اجازه نمی دهند دولت عربستان می گوید ۵۰ کانتینر خراب شده و جنازه ها قابل شناسایی نیست و عربستان دفن شوند.

بخشایش اردستانی افزود: پیگر ۱۲۰ نفر از حجاج آماده بازگشت به کشور است که باز هم دولت عربستان کارشکنی کرده و بهانه نداشتن تابوت دوجداره را می آورد و اجازه بازگشت نمی دهد.

سکوت دولت ایران صبر رهبر انقلاب را به پایان رساند

وی تصریح کرد: سخنان رهبر انقلاب در این خصوص را می بایست دکتر روحانی رئیس جمهور می گفت و از عزت ملت دفاع می کرد. رهبر انقلاب با این وجود رهبر انقلاب هم دیگر سکوت را جایز ندانست و خودبه تنهایی  در مقابل ظلم ایستاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی به خوبی از حجاج ایرانی دفاع کرد در حالی که کاسه صبرشان از این سکوت لبریز شده بود و مردم ایران هم از این موضوع و ندادن پاسخ دندان شکن بسیار ناراحت بودند.

بخشایش اردستانی اظهار داشت: رهبر انقلاب در واقع عربستان را تهدید نظامی کرد و فرمود: فکر نکنید حمایت آمریکا را دارید خبری است ایران ملتی است که ۸ سال با عراق که حمایت تمام کشور های دنیا را داشت جنگید و صدام حسین را زمین زد در صورتی که عربستان قدرت کمتری نسبت به عراق دارد و مسئولین سعودی بدانید که عکس العمل ما بسیار سخت و خشن خواهد بود.

ایران آمادگی لازم  برای هرگونه برخورد با دولت عربستان را دارد

وی ادامه داد: اگر قرار بر جنگ باشد ملت ایران آماده است ، اگر قرار باشد عبور کشتی های نفتی عربستان از خلیج فارس را ممنوع کنیم این کار را انجام می دهیم و اگر قرار باشد با بزرگتر از عربستان هم بجنگیم این کار را انجام می دهیم ، عربستان بداند که دست ما برتر است پس به خود غره مشو که آمریکا از تو حمایت می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: آمریکا هم می داند زمانی که ۵۰۰ نفر از حجاج یک کشور به شهادت می رسند دنیا به اجساد این حجاج احترام می گذارد اما عربستان خلاف این اصل عمل می کند.

بخشایش اردستانی تصریح کرد: اگر مشابه این اتفاق در غرب صورت گیرد تمام سایت ها ،خبرگزاری ها و جراید آن را محکوم می کنند در حالی که جان باختن انسان ها در کشور های جهان سوم اهمیتی ندارد.

وی تاکید کرد: عربستان باید مشخص کند که چرا چنین اتفاقی افتاده است و همچنین این بی احترامی به پیکر های جان باختگان می شود در صورتی که ایرانیان برای اموات خود ارزش و قرب بسیار زیادی قائل هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: میبینیم مفتی کوردل عربستان اعلام می کند که حجاج ایران خود را به کشتن می دهند تا در این سرزمین مقدس فوت کنند و آمرزیده شوند و به بهشت روند در حالی که اینچنین نیست و ما خواهان دفن حجاج خود در ایران هستیم.

بخشایش اردستانی گفت: کسی که با قانون آشنا نیست باید به قدرت با او برخورد شود و رهبر انقلاب جواب بی قانونی سعودی ها را با قدرت داد و مسلما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی در خاتمه تاکید کرد: حال که روسیه متولی سوریه شده ورسما وارد جنگ در این کشور شده است، ایران هم می تواند متولی یمن شود و عربستان را سرجای خود بنشاند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=45988

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.