مراسم بازخوانی واقعه غدیر خم با حضور پرشور و ولایی مردم حاجی آباد در محل قلعه تاریخی این شهر برگزار شد. به گزارش  پیارم حاجی آباد، نمایش بازسازی واقعه غدیر همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیرخم عصر پنجشنبه نهم مهر ماه در در محل قلعه تاریخی این شهر اجرا شد. خیل عظم مردم مشتاق اهل ...

مراسم بازخوانی واقعه غدیر خم با حضور پرشور و ولایی مردم حاجی آباد در محل قلعه تاریخی این شهر برگزار شد.

به گزارش  پیارم حاجی آباد، نمایش بازسازی واقعه غدیر همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیرخم عصر پنجشنبه نهم مهر ماه در در محل قلعه تاریخی این شهر اجرا شد.

خیل عظم مردم مشتاق اهل بیت(ع) و خاندان عصمت و طهارت در این مراسم حضور داشتند.

فرمانده سپاه حاجی آباد اظهار کرد:طبق سنوات گذشته واقعه شیرین و تاریخی غدیر خم توسط هنرمندان این شهرستان ساعت ۱۶:۳۰عصر ۲۹ شهریور ماه در خیابان امام حسین(ع) جنب قلعه تاریخیشهرستان بازسازی شد، این کار هنری به همت ۱۵۰ بسیجیان و هنرمندان شهرستان حاجی آباد  اجرا  شد.

سرهنگ امیری کیا افزود:در این نمایش بازسازی حرکت کاروان پیامبر اعظم(ص) و همچنین سایر کاروانهای منتهی به مکه معظمه و بازگشت آنها به تصویر کشیده خواهد شد که با عنایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و با تلاش جمعی مردم و مسئولین شاهد یکی از اثربخش ترین و به یادماندنی ترین نمایش های میدانی در شهرستان حاجی آباد بودند.

سرگرد امیری کیا به اهداف بازسازی این واقعه تاریخی اشاره و خاطر نشان کرد:گسترش فرهنگ ولایت ، تعمیق دینی و همچنین ایجاد پیوند عمیق بین مردم بخصوص نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) از اهداف بازسازی واقعه غدیر می باشد.

امیری کیا ادامه داد: نشر و معرفی این حادثه عظیم در میان مردم و به ویژه قشر جوان به اجرا درمی‌آید و گامی برای معرفی فرهنگ ناب شیعه و نیز ناکامی دشمنان در شیعه‌ستیزی است.

وی مشکل بشریت امروز را فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر عنوان و خاطرنشان کرد: تنها راه حل مشکل جوامع بشری ترویج و پیاده‌سازی پیام غدیر است.

img_0088 img_0093 img_0106 img_0108 img_0109 img_0110 img_0117 img_0119 img_0122 img_0125 img_0126

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57156

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.