مدیر کمیته امداد حاجی آباد گفت: این نهاد در سطح شهرستان حاجی آباد ۳۸۰۰ خانوار با جمعیت ۸۵۰۰ نفری را تحت حمایت دارد که خدمات قابل توجهی در طول سال به این خانواده‌ها ارائه می‌شود. مسیح‌الله مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت پیارم حاجی آباد ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد به ...
مدیر کمیته امداد حاجی آباد گفت: این نهاد در سطح شهرستان حاجی آباد ۳۸۰۰ خانوار با جمعیت ۸۵۰۰ نفری را تحت حمایت دارد که خدمات قابل توجهی در طول سال به این خانواده‌ها ارائه می‌شود.
IMG_0013

مسیح‌الله مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت پیارم حاجی آباد ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام  خمینی(ره) در سال۱۳۵۷ اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب، خلأ تأسیس نهادی که بتواند پناهگاه محرومان و یتیمان، پیام آور فرهنگ احسان، نیکوکاری و انفاق و غیرت و کرامت انسانی در حمایت از محرومان باشد و آن را حفظ کند در جامعه احساس کردند و به فرمان ایشان کمیته امداد تأسیس شد و بحمدالله فضیلتی نصیب امدادگران این نهاد شده است که قابل توصیف نیست.

وی خدمت‌رسانی به اقشار محروم جامعه را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: خدمت به اقشار ضعیف جامعه و محرومت‌زدایی از آنان وظیفه هر فرد مسلمان است و همه باید در این راستا کمیته امداد را یاری کنند.

مدیر کمیته امداد حاجی آباد هدف از تشکیل این نهاد مقدس، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی عنوان کرد و بیان داشت: صیانت از نهاد خانواده، بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان، ایجاد تسهیلات لازم در جهت سلامت خانواده‌های نیازمند و تأمین خدمات بهداشتی و درمانی و اجتماعی، ارائه خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و ارتقای باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی آنان از طریق فعالیت‌های آموزشی، تربیتی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی را از مهمترین خدمات این نهاد به اقشار محروم جامعه دانست.

مرادی به خدمات انجام شده این نهاد به مددجویان در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال در راستای پیشبرد اهداف کمیته امداد برنامه‌های بسیار خوب و مؤثر، ویژه مددجویان تدوین شد و با همدلی و تلاش مضاعف همکاران در این نهاد، بحمدالله همه آنها اجرایی شد.

این مسؤول تصریح کرد: این نهاد در سطح شهرستان حاجی آباد ۳۸۰۰ خانوار با جمعیت ۸۵۰۰ نفری، تحت حمایت دارد که خدمات قابل توجهی در طول سال به این خانواده‌ها ارائه می‌شود که ازجمله آنها می‌توان به پرداخت مستمری، بهداشت و درمان، فرهنگی و خدماتی به دانش آموزان و دانشجویان، توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی، تعمیر و ساخت مسکن، کمک به تهیه جهیزیه و.. اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای در سال جاری تاکنون مبلغ ۲۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال مستمری به مددجویان پرداخت شده است، درحوزه فرهنگی ۸۱۵ دانش آموز و ۱۴۰ دانشجو تحت حمایت این نهاد است که جهت تهیه پوشاک، کتب درسی و هزینه شهریه آنان ۳۵۰ میلیون ریال بابت خدمات دانش آموزی و ۶۰۰ میلیون ریال بابت خدمات دانشجویی به آنان پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد حاجی آباد، برگزاری کلاس‌های آموزشی خانواده و سبک زندگی اسلامی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج را از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ۳۶۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایت در طرح شوق زیارت با هدف تقویت و ارتقای روزافزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانواده، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان در این طرح شرکت کردند.

‎مرادی با اشاره به اقدامات این نهاد در جهت احداث و مرمت سرویس بهداشتی، حمام و توزیع سبد کالاهای بهداشتی بین مددجویان اضافه کرد: این اقدام در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی مددجویان تحت حمایت بوده است.

وی در ادامه از تعمیر واحد مسکونی برای نیازمندان روستایی و شهری در این شهرستان خبر داد و افزود: مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال ویژه تعمیر مسکن شهری و ۱۴۰۰ میلیون ریال ویژه تعمیر مسکن مددجویی روستایی به آنان پرداخت کرده است.

مدیرکمیته امداد حاجی آّباد به حمایت از کودکان سوء تغذیه اشاره کرد و بیان داشت: ۵۵۰ کودک دارای سوء تغذیه در این شهرستان شناسایی شده‌اند که این کودکان یا تحت پوشش کمیته امداد هستند و یا از سوی مراکز بهداشت به کمیته امداد معرفی می‌شوند و در این راستا مبلغ ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از سوی این نهاد به این خانواده‌ها پرداخت شده است.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه ازدواج به‌عنوان راه حلی اجتماعی و پسندیده و وسیله‌ای برای سامان دادن و ثبات زندگی جوانان است، کمیته امداد این شهرستان در راستای تسهیل و ترویج ازدواج به‌هنگام، آگاهانه و آسان برای جوانان در شرف ازدواج، تعداد ۴۸۱ مورد جهیزیه به دختران و هدیه ازدواج به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

مرادی همچنین پرداخت ۲۲۰ فقره وام اشتغال و خودکفایی در زمینه‌های مختلف شغلی از منابع امدادی و قرض‌الحسنه بانکی با همکاری بانک‌های عامل به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال، برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، آرایشگری، خیاطی، کامپیوتر و… را از دیگر خدمات کمیته امداد شهرستان حاجی آباد از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61394

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.