مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز بندرعباس اظهار کرد: با توجه به شرایط هوای استان کاشت گل های فصلی در بندرعباس آغاز شده است. به گزارش پیارم> مصطفی خام مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس با خبرنگار در گفتگو شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به شرایط مطلوب شدن شهربندرعباس برای آغاز کاشت ...

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز بندرعباس اظهار کرد: با توجه به شرایط هوای استان کاشت گل های فصلی در بندرعباس آغاز شده است.
به گزارش پیارم> مصطفی خام مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس با خبرنگار در گفتگو شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به شرایط مطلوب شدن شهربندرعباس برای آغاز کاشت گل های فصلی گفت: با توجه به اینکه امسال استارت گل کاری فصلی از نیمه شهریور ماه آغاز شده است و بسیاری از قسمت های مختلف شهر کشت صورت گرفته شده است.
وی افزود: با وجود گرمای شدید شهر بندرعباس امکان گل کاری در تموم فصل سال را به ما نمی دهد و با وجود شرایط مناسب هوایی در شهر گل کاری سریع انجام می گیرد.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز بندرعباس با اشاره به کاشت گلها در نهالستان سازمان انجام می شود گفت: هرسال برای استفاده از گل باید از شهرستان های خریداری می شد اما با برنامه ریزی که صورت گرفته امسال با کاشت گل در نهالستان سازمان باعث امر صرفه جویی در هزینه ها برای ما به همراه داشته است.
وی افزود: یکی ازبرنامه های امسال سازمان پارک ها و فضای سبز بندرعباس کاشت بیش از یک میلیون نشاء گلهای فصلی در شهر بندرعباس است که بتوانیم چهره شهر را زیبا سازیم.
خادم تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ هزار نشاء گل فصلی در بندرعباس کشت شد که ۴۰۰ هزار نشاء آن بصورت بذری بوده است، گل‌هایی که به صورت بذری کاشته می‌شود به دلیل این که در آب و هوا شهر بندرعباس رشد می‌کند، مقاومت بیشتری خواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه در طی سال ها گذشته با کاشت آزمایشی گل های گلایل در شهر با نتایج موفقیت همراه داشته ایم اما در امسال کاشت این گلها به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
خادم با توجه به نام گونه های گل های فصلی خاطر نشان کرد: گونه‌هایی مانند اطلسی، جعفری، آهار، شقایق، گازانیا و همیشه بهار از جمله گل‌های فصلی هستند که در شهر بندرعباس کاشته می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57312

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.