عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق گفت:اقتصاد ایران تا زمانی که درصد زیر زمینی بودنش بالا باشد امکان اینکه بتوانیم با فساد مبارزه کنیم بسیار کم اثر خواهد بود. دکتر عادل پیغامی، استاد اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی هرمزبا اشاره به مرقومه مقام معظم رهبری در همایش مبارزه ...

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق گفت:اقتصاد ایران تا زمانی که درصد زیر زمینی بودنش بالا باشد امکان اینکه بتوانیم با فساد مبارزه کنیم بسیار کم اثر خواهد بود.

peyghami

دکتر عادل پیغامی، استاد اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی هرمزبا اشاره به مرقومه مقام معظم رهبری در همایش مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بارها آرمان ها وسیاست های اقتصادی مورد مطالبه مردم را بیان فرمودند که مستلزم توجه دولت ها و مسئولین اجرایی به مسئله اثر گذاری است.

وی افزود:گاهی اقدامات مفصلی در مبارزه با فساد اقتصادی انجام شده ولی اثر گذاری نداشته است.
پیغامی با بیان اینکه پیام معظم اله نشانه ناخشنودی رهبر انقلاب به نمایندگی از مردم به مسئولین اجرایی و قانون گذاری کشور است، اظهار کرد: ایشان می خواهند بفهمانند ما تاوقتی که در عمل سیاست های ما به نقطه ثابت خودش نرسد، نباید راضی باشیم و کاری را انجام شده تلقی کنیم .
این استاد دانشگاه گفت: در سلامت اقتصادی مسئولان کلان کشور شکی نداریم ولی صرف خواست و پیگیری مسئولان ارشد مسئله را حل نمی کند.
وی افزود: مبارزه با فسادهای مانند پولشویی نیازمند زیر ساخت و قوانین پیشگیرانه است که کشور ما در اجرای آن جدی نیست؛مجلس در این زمینه ها بسیار کم کار است و صرفا منفعلانه برخورد نمی کند و منتظر این است که دولت لایحه بدهد.
پیغامی اظهار کرد: ساختارهای اقتصاد که خود به خود رانت ایجاد می کند،باعث بالا رفتن هزینه های مبادلاتی مسیرهای سالم می شود و افراد به سمت مسیرهای غیر صحیح می کشانند.
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق خاطرنشان کرد:اقتصاد ایران تا زمانی که درصد زیر زمینی بودنش بالا باشد امکان اینکه بتوانیم با فساد مبارزه کنیم بسیار کم اثر خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24018

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.