توسعه زیرساخت‌های یکی از نیاز های مبرم برای فعالیت تجاری و توسعه صنعت توریسم است که باید برای رسیدن به این مهم اصول کارشناسی در ساخت و سازها به خوبی رعایت شود . به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، ساخت و سازهای متعدد اسکله های مسافربری در جزیره ...

توسعه زیرساخت‌های یکی از نیاز های مبرم برای فعالیت تجاری و توسعه صنعت توریسم است که باید برای رسیدن به این مهم اصول کارشناسی در ساخت و سازها به خوبی رعایت شود .
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از پایگاه خبری قشم آزاد ، ساخت و سازهای متعدد اسکله های مسافربری در جزیره قشم یک فرصتی برای تحول در معیشت جزیره نشینان می شود اما گذشتن از اصول و قواعد نه تنها این نیاز معیعشتی را رفع نمی کند بلکه پول بیت المال را به باد فنا می دهد .

هفته ای که گذشت جزیره قشم شاهد باد های نسبتا شدیدی بود که اسکله تازه تاسیس درگهان را قربانی خود کرد ، طوفان اسکله ای که با عدم قواعد استاندارد و رعایت نکات ایمنی ساخته شده بود بخشی از آن را تخریب کرد تا این اسکله برای مدتی نامشخص تعطیل شود .

آب بردن سکوی پهلوگیری شناورها در اسکله درگهان سوال های زیادی در ذهن مردم برجای نهاد ، چرا اسکله مسافربری بدون سازه موج شکن به بهره برداری می رسد قطعا اگر این اسکله موج شکن داشت این هزینه سنگین بر دولت تحمیل نمی شد و پول بیت المال حیف نمی شد ، موج شکن جهت ایجاد آرامش در بندرگاه، برای تامین ورود مطمئن شناورها به آبراهه ها و بنادر، کاهش انرژی ناشی از امواج و حفاظت از سواحل در مقابل امواج احداث می شوند و این یک نیاز برای احداث یک اسکله است .

با توجه به اینکه شریف شریفی نژاد ، مدیر امورمنطقه آزاد درگهان در سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی راه اندازی اسکله باسعیدو به عنوان درگاهی جدید در حوزه تردد مسافری بین جزیره قشم و بندرلنگه خبر داد است امیدواریم این اسکله با رعایت اصول کارشناسی شده به سرنوشت اسکله درگهان دچار نشود .

عدم استقبال مسافران از اسکله درگهان

اسکله درگهان که از مصوبات سفر رئیس جمهور در سال ۹۴ بود و با اعتبار ۷ میلیارد تومانی منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید نتوانست در بین مسافران جایی پیدا کند و مورد استقبال چندانی واقع نشد تا اینکه برخی از بزرگان قشم این تصمیم رییس جمهور را اشتباه عنوان می کنند .

درنگاهی دیگر نرخ بالای کرایه شناورهای درگهان – بندرعباس دلیلی شده است تا گردشگران و مسافران از این مسیر تردد نکنند چرا که هر شخص اگر از مسیر قشم به سمت بندرعباس حرکت کند برای او از نظر هزینه به صرفه تر خواهد بود .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=59027

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.