یک اندیشکده آلمانی طی تحلیلی بر لزوم تداوم مسیر دیپلماتیک در مذاکرات هسته‌ای با ایران و بهره‌بردن از زمان کنونی تاکید کرد.  به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از  خبرگزاری فارس، اندیشکده آلمانی «مطالعات بین‌الملل» طی گزارشی تحلیلی در زمینه «ادامه مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران و نقش اروپا» در این فرآیند نوشت: در گفت‌گوهای بین ...
یک اندیشکده آلمانی طی تحلیلی بر لزوم تداوم مسیر دیپلماتیک در مذاکرات هسته‌ای با ایران و بهره‌بردن از زمان کنونی تاکید کرد.
خبرگزاری فارس: لزوم ادامه مسیر دیپلماسی در گفت‌وگو با ایران/ کاهش تحریم‌ها برای حفظ تعهدات ایران ضروری است
 به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از  خبرگزاری فارس، اندیشکده آلمانی «مطالعات بین‌الملل» طی گزارشی تحلیلی در زمینه «ادامه مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران و نقش اروپا» در این فرآیند نوشت: در گفت‌گوهای بین ایران و گروه ۱+ ۵ نبود ایده‌های جدید منجر به تداوم مسیر مذاکرات شده است.

به نوشته این اندیشکده آلمانی، هرچند که فقدان ایده‌های جدید در مسیر مذاکرات برای پرکردن خلاهای موجود مشاهده می‌شود اما در واقع ایران و آمریکا به خاطر محدودیت‌هایی که در داخل کشورهای خود با آن مواجه هستند موفق به حل مشکلات موجود نشده‌اند.

این اندیشکده آلمانی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته سیاستمداران اسبق این قاره همچون «یوشکا فیشر»، «خاویر سولانا»، «جک استراو» و «دومنیک ویلپین» که با لحاظ کردن مخاطرات سیاسی  در سال ۲۰۰۳ به تهران سفر کردند تا به حل مسالمت‌آمیز این مناقشه کمک کنند و در سال‌های بعد نیز اروپا این مسیر را تداوم بخشید تاکید کرد هم اکنون نیز زمان مناسب برای اروپا و «تداوم مسیر دیپلماسی» فرا رسیده است.

بر اساس این گزارش، شایسته است تا شرکای اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای که آلمان، انگلیس و فرانسه هستند با کاهش تحریم‌های تحمیلی علیه ایران و همزمان  تلاش در کاستن از برنامه‌های غنی سازی اورانیوم این کشور جهت رسیدن به توافق پایدار همت گذارند.

اندیشکده یاد شده در خاتمه و به‌عنوان نتیجه‌گیری نوشت: در این بین ایران نیز با پایداری به تعهدات خویش در عهدم تهیه جنگ افزار هسته‌ای در این مسیر گام خواهد برداشت. اروپا در این میان همانند ۱۱ سال قبل کمتر در این فعل و انفعال بازنده خواهد بود و در مسیر حفظ رویکرد دیپلماسی دستاوردهای بیشتری خواهد یافت.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=22926

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.