معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان خبرداد: مستندسازی و تهیه پلان مدیریت قلعه حاجی آباد در استان هرمزگان به پایان رسید است و این قلعه تاریخی که متعلق به دوره صفوی است با قرارگیری روی تپه ای باستانی قرار است تبدیل به یک سایت گردشگری شود. به گزارش خبرنگار پیارم حاجی آباد، یکی از آثار مهم ...

معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان خبرداد: مستندسازی و تهیه پلان مدیریت قلعه حاجی آباد در استان هرمزگان به پایان رسید است و این قلعه تاریخی که متعلق به دوره صفوی است با قرارگیری روی تپه ای باستانی قرار است تبدیل به یک سایت گردشگری شود.

به گزارش خبرنگار پیارم حاجی آباد، یکی از آثار مهم شهر حاجی آباد قلعه تاریخی متعلق به دوره صفوی است که با شماره ۷۲۷۱ در سال ۸۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشکان مختاری معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه قلعه حاجی آباد در مرکز شهر حاجی آباد قرار گرفته، متاسفانه ساخت و سازهای بی رویه در اطراف آن سبب شده که در حریم این قلعه تاریخی دخل و تصرف هایی ایجاد شود، به همین منظور مستندسازی و تهیه پلان مدیریت این قلعه را در دستور کار قرار دادیم.

اشکان مختاری افزود: مطالعات مستندسازی و تهیه پلان مدیریت قلعه حاجی آباد از یک سو موجب می شود که یک برنامه کلان برای این سایت تاریخی داشته باشیم و از سوی دیگر باعث جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در اطراف قلعه می شود.

وی همچنین اعلام کرد: از آنجایی که قلعه بر روی یک تپه تاریخی قرار گرفته علاوه بر مستندسازی و پلان مدیریت، مسیرهای بازدید گردشگر برای گردشگرانی که می خواهند از قلعه بازدید کنند طراحی شده تا به تپه آسیبی وارد نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65850

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.