با توجه به اینکه اقتصاد کشور به دلیل تحریم های ظالمانه و مدیریت نا صحیح مدیران اجراتیی کشور متضلضل شده است ولی متاسفانه ما رزوزانه شاهد ورود حجم زیادی کالای قاچاق به کشور هستیم که ورود کالای قاچاق کمر تولید کنده های مار را شکیسته و کارگران زیادی را بیکار و کارخانه های زیادی را تعطیل کرده است. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد، هر روز در روزنامه ها و سایت های خبری شاهد اخبار از حجم بالای ورود کالای قاچاق که بعضا برخی از این کالاها از گمرک با مجوز نیز وارد می شود که هیچ نظارتی بر ورود و خروج قاچاق در گمرک نیست.
متاسفانه برخی از اجناسی که در قالب کالاهای قاچاق و بدون صاحب شناخته می‌شوند، دوباره با قیمت پایین در بازار عرضه می‌شوند. از این‌رو در شرایط فعلی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و ستاد مبارزه با کالا و ارز موظف است ریشه حمل کالاهای قاچاق را در هر شرایطی از بین ببرد تا تعادل در بازار حفظ شود. در این میان کارگروه‌های پیشگیری در قاچاق کالا باید دقت لازم را داشته باشند.
با اشاره به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی،‌ اشتغال ـ تولید، وعواملی موجب شد که در سال‌های اخیر دو محور اصلی اقتصاد یعنی تولید و بازار کار مورد توجه قرار نگیرند.
جهت‌گیری اقتصاد کشور به وسیله تولید ملی آن مشخص می‌شود و داشتن یک برنامه مشخص در این زمینه موجب کنترل و توازن بازار کار خواهد شد.
جمعیت جوان کشور یکی از مهمترین فرصت‌های اقتصاد ایران به شمار می‌رود، نرخ بیکاری به طور عمومی و مخصوصاً در جوانان فارغ‌التحصیل رفته رفته و به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های صحیح در بازار کار، افزایش پیدا کرده‌‌است.
دولت باید وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کم کند و با برنامه‌های جدی جهت‌گیری‌ خود را به سمت بخش خصوصی کشور سوق دهد، تا شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تحقق پیدا کند.
قاچاق کالا حتی از مبادی رسمی به کشور به اندازه تقریبی ۲۰ میلیارد دلار در سال، کمر بخش تولید و اشتغال کشور را شکست و در حالی که عزم جدی برای تولید آن دیده نمی‌شود.
ناامنی سطح عرضه برای قاچاقچیان باعث جلوگیری و کنترل قاچاق می شود
علیرضا میرزاده معاون فرماندار در گفتگو با خبرنگار پیارم گفت:کلیه فروشندگان موظفند اجناس وارداتی را بر حسب تعرفه های گمرکی و ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت گذاری و به فروش برسانند.
میرزاده گفت: از هم پاشیدن سازمان قاچاق کار ساده ای نیست چون این عوامل در طول سالیان متعدد سود زیادی از این کار برده اند و حاضرند در این امر جانشان را هم بدهند
قاچاق کالا باعث از بین رفتن فرصت های شغلی زیادی شده است
وی بیان کرد: قاچاق کالا باعث از بین رفتن فرصت های شغلی زیادی شده که بیشترین قاچاق آن در زمینه های پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.حسب دستور مقامات کشوری ، کلیه فروشندگان موظفند اجناس وارداتی را برحسب تعرفه های گمرکی و ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت گذاری و به فروش برسانند ، فروشندگان حق ندارند اجناس خارجی را که ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ۳۹۰۰ به آن اختصاص یافته را با قیمت دیگری به فروش برسانند و این تخلف است .
معاون فرماندار حاجی اباد افزود: ورود شرکت های غیرمرتبط در بحث واردات و صاردات و میزان ارز تخصیصی ، مشکلات مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بیشتر کرده است ، بعضی از شرکت ها ، ارز ۴۲۰۰ را صرف ورادات کرده اند اما در بحث فروش به تعهدات خود عمل نکردند.
میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت:در سال های اخیر مبالغ زیادی از منابع سوختی از کشور خارج شده است و جلوگیری از این موضوع باعث افزایش فعالیت چرخه اقتصاد در حوزه سوخت شده است و اگر قاچاق با آن وضعیت ادامه پیدا می کرد باعث کاهش روند رونق صنایع دیگر هم می شد، در سهمیه سوخت نیاز است که بازبینی شود ، سوخت ماشین های حمل و نقل مشخصی جهت توزیع وجود دارد که می توانند از آن استفاده کنند .
وی اذعان کرد: در خصوص قاچاق دام و ورود دام های بیمار از کشورهای دیگر سلامت کشتار دام ها ، باید دامپزشکی نظارت جدی داشته باشد ، بعد از کشتار دام و تأیید سلامت آنها توسط دامپزشکی ، نهادهای دیگر متولی هستند ، اگر سلامت دام توسط دامپزشکی تأیید نشد باید آن دام معدوم شود.
میرزاده در پایان گفت: ناامن کردن سطح عرضه برای قاچاقچیان را از اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: همین ناامنی باعث جلوگیری و کنترل قاچاق می شود از زحمات نیروی انتظامی ، تعزیرات و دیگر اعضای کمیسیون که به نوعی در مبارزه با قاچاق کالا همکاری داشتند تقدیر و تشکر نمود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68414

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.