العرب ادعا کرد؛ لبنان، فلسطین، سوریه و سرزمین های اشغالی مرزهای آبی مشترک از طریق مدیترانه دارند. سواحل مدیترانه به کشورهای عربی از جمله لیبی منتهی می شوند که با اروپا حدود ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد.  روزنامه «العرب» نوشت: «ایران بعد از اجرا شدن «برجام» لبنان را هدف طرح های اقتصادی قرار داد تا همه ...
العرب ادعا کرد؛
لبنان، فلسطین، سوریه و سرزمین های اشغالی مرزهای آبی مشترک از طریق مدیترانه دارند. سواحل مدیترانه به کشورهای عربی از جمله لیبی منتهی می شوند که با اروپا حدود ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
مدیترانه طرح ضد سعودی ایران برای نفوذ در سواحل مدیترانه

 روزنامه «العرب» نوشت: «ایران بعد از اجرا شدن «برجام» لبنان را هدف طرح های اقتصادی قرار داد تا همه طرح های اقتصادی سعودی ها در این کشور را کنار بزند و از طریق حزب الله طرح های جدیدی ارائه دهد.»

 

 

این روزنامه در ادامه ادعا کرد: «هدف ایران از این طرح ها برای سرمایه گذاری کلان در لبنان جایگیر شدن در سواحل دریای مدیترانه است تا با نفوذ در سواحل آن بر مذاکرات با غرب بر سر پرونده های راهبردی منطقه از جمله سوریه تاثیر بگذارد.»

 

لازم به ذکر است که لبنان، فلسطین، سوریه و سرزمین های اشغالی مرزهای آبی مشترک از طریق مدیترانه دارند. سواحل مدیترانه به کشورهای عربی از جمله لیبی منتهی می شوند که با اروپا حدود ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=51779

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.