معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی شهرستان حاجی آباد در حوزه های مختلف به منظور ارایه خدمات به مردم ضرورت دارد. به گزارش پیارم، رضا مدرس در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان حاجی آباد، بر ضرورت تسریع در روند گاز رسانی به شهرها و روستاهای توابع حاجی ...

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی شهرستان حاجی آباد در حوزه های مختلف به منظور ارایه خدمات به مردم ضرورت دارد.

به گزارش پیارم، رضا مدرس در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان حاجی آباد، بر ضرورت تسریع در روند گاز رسانی به شهرها و روستاهای توابع حاجی آباد تاکید کرد و بیان داشت: شرکت گاز استان به منظور ارایه خدمات به مردم اقدامات لازم مبنی بر گاز رسانی به تمامی هرمزگان را انجام دهد و نرخ سرانه ۲ میلیون تومان برای گاز رسانی درست نیست.

وی اضافه کرد: مردم هرمزگان باید مانند تمامی استان های کشور بتوانند از نعمت گاز بهره مند شود و بر اساس قانون برنامه و بودجه کشور هیچ بخش و نهادی نمی تواند مردم را از ارایه خدمات محروم کرد.

مدرس تاکید کرد: باید برای بهره مندی همه مردم از نعمت گاز در استان مکاتباتی با وزارتخانه به منظور تسهیل در روند اجرایی عملیات گاز رسانی انجام گیرد زیرا سیستم درآمد هزینه ای فعلی روند ارایه خدمات در این عرصه را کند و در مناطقی متوقف می کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود پالایشگاه گاز سرخوش و گورزین که آلودگی آنها نصیب مردم استان می شود شایسته نیست هرمزگانی ها از نعمت گاز بی بهره باشند.

مدرس با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح دوراهی گهگم شهرستان حاجی آباد، بیان کرد: این پروژه با هدف کاهش تصادفات در محور بندرعباس_حاجی آباد در دست احداث است که باید روند اجرایی آن تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: در طرح تقاطع غیر همسطح دوراهی گهگم، یک ساختمان پاسگاه نیروی انتظامی راهور نیز در نظر گرفته شده که با توجه به حساسیت این احداث، باید اداره کل راه و شهرسازی روند عملیات اجرایی این ساختمان را تسریع کند.

وی اظهار کرد: در صورت کند بودن روند اجرایی طرح تقاطع غیر همسطح دوراهی گهگم و ساختمان پاسگاه، فرماندار حاجی آباد با ورود به آن مصوبه ای در شورای تامین تصویب و با لازم اجرا بودن آن روند عملیات اجرایی را تسریع بخشد.

مدرس به واگذاری اسناد مالکیتی بافت فرسوده شهرستان حاجی آباد، گفت: باید روند این واگذاری همچون شهرستان بندرعباس سرعت یابد و راه شهرسازی بر مبنی زمان بندی مشخص اقدامات لازم در این بخش را انجام دهد.

وی تاکید کرد: تعهداتی که اداره کل راه و شهرسازی استان در قبال مردم شهرستان بندرعباس دارند در قبال سایر مردم استان در هر شهرستان دیگر نیز بر عهد دارد و باید روند واگذاری ها بر اساس راه کاری های که وجود دارد سرعت بخشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به پروژه های برق رسانی در شهرستان حاجی آباد اشاره کرد و گفت: پروژه های برق رسانی روستایی حاجی آباد تا تلاش توزیع برق استان تا هفته دولت به اتمام برسد و آماده بهره برداری شود.

وی بر تسریع پروژه تامین روشنایی ورودی شهر حاجی آباد تاکید کرد و افزود: روشنایی معابر به ویژه ورودی های شهرها یکی از نیازهای حیاتی بافت شهری است که باید این مهم در شهر حاجی آباد تسریع و تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

مدرس بر لزوم تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در شهرستان حاجی آباد تاکید و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود آبی در کشور و جهان باید بتوان از منابع آبی به درستی حفاظت کرد و به همین منظور در شهرستان حاجی آباد شورای حفاظت منابع آب حتما فعال شود.

وی استفاده از پساب در بخش کشاورزی و صنایع را ضروری دانست و عنوان کرد: طرح فاضلاب حاجی آباد و تصفیه پساب این شهرستان حتما هر چه زودتر آغاز شود زیرا در آینده باید بتوان از طریق این منبع بخشی از آب کشاورزی و صنایع را تامین کرد.

مدرس احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان حاجی آباد را یکی از نیازهای این منطقه خواند و گفت: احداث درمانگاه اجتماعی این شهرستان پیگیری و تا پایان سال تحقق یابد و برای این مهم از ظرفیت های استانی و حتی وزارت خانه مربوطه نیز باید استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید مبنای احداث مرکز درمانی تامین اجتماعی تعداد جامعه هدف در منطقه باشد بلکه شاخص تعداد مراجعین و بهره مندان از آن واحد مورد ارزیابی قرار گیرند و حاجی آباد به دلیل تردد مسافران از این شهر نیازمند مراکز درمانی متعدد تامین اجتماعی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68424

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.