صنایع دستی در شهرستان حاجی آباد از ظرفیت های بی بدیلی در تولید ثروت و خلق شغل برخوردار است اما این ظرفیت هنوز به صورت کامل و به دلیل فقدان شناسایی بازارهای مطلوب فروش ، سامان نیافتن تشکل ها و سازمان های صنفی و نبود توجه ویژه مورد استفاده مناسب قرار نگرفته است. به گزارش ...

صنایع دستی در شهرستان حاجی آباد از ظرفیت های بی بدیلی در تولید ثروت و خلق شغل برخوردار است اما این ظرفیت هنوز به صورت کامل و به دلیل فقدان شناسایی بازارهای مطلوب فروش ، سامان نیافتن تشکل ها و سازمان های صنفی و نبود توجه ویژه مورد استفاده مناسب قرار نگرفته است.

به گزارش پیارم ، هم اکنون در شهرستان حاجی آباد ۱۶۸۰  نفر در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند و به گفته  رئیس اداره صنعت معدن تجارت حاجی آباد زمینه ایجاد۱۰۰۰ شغل جدید نیز از این طریق در شهرستان  وجود دارد، اما بخش صنعت دستی درشهرستان هنوز در مسیر توسعه دچار مشکل است ، هدفمندی تولید و مسیر انتقال و عرضه دست ساخته های ظریف هنرمندان حاجی آبادی سر و سامان نیافته و خالقان آثار هنری ارزشمند از شروع کار در دلهره اند که محصول تولیدی آنها آیا به فروش خواهد رفت یا نه و آیا بهایی به قدر زحمتشان به تولید آنها پرداخت خواهد شد.

اتصای حاجی آباد به قطب تولید گلیم کشور

محمد میرزاده فرمانده سپاه حاجی آباد با اعلام این خبر که حاجی آباد وصل به قطب گلیم بافی کشور شد افزود: قالی بافی ، گلیم بافی و جاجیم بافی جز کهن ترین صنایع دستی حاجی آباد است ، گلیم حاجی آباد با نقشه های متنوع از جمله شکسته و اسلیمی در زیر مجموعه گلیم های نفیس استان هرمزگان به شمار می آید و مشتریان بسیاری در داخل و کشور دارد.

میرزاده گفت:با توجه به اینکه زمینه تولید گلیم در شهرستان فراهم بود با همکاری دفتر امام جمعه و موسسه خیریه شهرستان و با همکاری مرکز تولید گلیم و فرش استان کرمان قرار براین شد که ما نخل و وسایل مورد نیاز گلیم بافی را از استان کرمان تحویل بگیرم و گلیم تولید و به آنها بفروشیم.

وی بیان داشت: با وصل شدن شهرستان به قطب تولید گلیم کشور زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰نفر از بانوان در روستا و شهر و منجمله بخش احمدی و کوهشاه فراهم می شود.

فرمانده ناحیه حاجی آباد تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیکاری ، آمار بالای بانوان سرپرست خانوار در شهر و روستاهای شهرستان و به جهت جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر نیاز به ایجاد کارهای تولیدی خانگی در سطح شهرستان هستیم که ایجاد این مشاغل بسیاری از مشکلات را کم می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66831

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.