پیارم: مدیرکل شیلات هرمزگان از شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی با تولید بیش از ۲۲ تن میگو از هر هکتار در یکی از مزارع تیاب شمالی استان هرمزگان خبر داد.   سید پرویز محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: ارتقای فناوری مزارع پرورش میگو از جمله راه‌اندازی ۱۰ ...

پیارم: مدیرکل شیلات هرمزگان از شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی با تولید بیش از ۲۲ تن میگو از هر هکتار در یکی از مزارع تیاب شمالی استان هرمزگان خبر داد.

 خبرگزاری فارس: شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی در هرمزگان/ برداشت 22 تن میگو از هر هکتار

سید پرویز محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: ارتقای فناوری مزارع پرورش میگو از جمله راه‌اندازی ۱۰ هواده و افزایش عمق استخرهای پرورش میگو به عمق سه و نیم متر از مهمترین عوامل افزایش تولید میگوی پرورشی است.

وی افزود: سال گذشته از هر هکتار مزرعه پرورشی سه تن میگو برداشت شد که اکنون با ایجاد سیستم‌های جدید به ۲۲ تن در هر هکتار افزایش یافته است.

محبی بیان داشت: ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم از مزایای افزایش تولید میگوی پرورشی است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: میگوهای برداشت شده هرمزگان به چین، ویتنام، روسیه، فرانسه و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: برای ارتقای فناوری در مزارع دیگر پرورش میگوی هرمزگان تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد پرداخت می‌شود.

محبی افزود: سیستم هواده، غذاپاش و راهکارهای افزایش تولید در مزارع پرورشی از مهمترین حمایت‌هایی است که اداره‌کل شیلات هرمزگان انجام می‌دهد.

وی گفت: از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تاکنون ۲ هزار ۵۰۰ تن میگو برداشت شده است که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است و برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان از تیر آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت که تا پایان آذرماه ادامه دارد ۸ هزار و ۵۰۰ تن میگو از ۳ هزار  و ۲۰۰ هکتار مزرعه پرورشی برداشت شود.

به گزارش فارس، استان هرمزگان رتبه دوم تولید میگوی پرورشی پس از استان بوشهر در کشور را داراست.

انتهای پیام/۳۲۶۴/ح۲۰

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=58092

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.