“به گفته مقامات ایرانی، برای جبران خسارات وارد شده در یک دهه تحریم و دوری از بازار جهانی به حدود ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای سال‌های آتی نیازمند هستند “ پایگاه خبری بلومبرگ (bloomberg) در گزارشی از فراهم کردن موقعیت مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران درپی توافق هسته‌ای توسط یکی ...
سکه پول ثروت شکار میلیاردها دلار در نیویورک برای ایران
“به گفته مقامات ایرانی، برای جبران خسارات وارد شده در یک دهه تحریم و دوری از بازار جهانی به حدود ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای سال‌های آتی نیازمند هستند “
پایگاه خبری بلومبرگ (bloomberg) در گزارشی از فراهم کردن موقعیت مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران درپی توافق هسته‌ای توسط یکی از ایرانیان مقیم آمریکا خبر داد که اتفاقا با دولت روحانی نیز روابط خوبی دارد.

 

 

بلومبرگ مدعی است به گفته مقامات ایرانی، برای جبران خسارات وارد شده در یک دهه تحریم و دوری از بازار جهانی به حدود ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای سال‌های آتی نیازمند هستند و نوشت: “این مسئله برای کشوری که حتی بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، مکان غیرقابل اعتمادی برای سرمایه گذاران خارجی است، کاری دشوار می‌باشد.”

 

 

دکتر حمید بیگلری، قائم مقام سابق گروه بانکی Citigroup و رئیس فعلی شرکت مشاوره‌ای مالی TGG فردی است که بلومبرگ در موردش می‌نویسد: ” او یکی از مردان رئیس جمهور روحانی در محافل اقتصادی نیویورک است. بیگلری سرمایه گذاران خارجی و کارگزاران قدرت ایرانی در خارج از کشور را طی کنفرانس‌ها و جلسات خصوصی گردهم می آورد تا منافع وطنش را تقویت کند.”

 

 

“او که قبل از انقلاب اسلامی برای تحصیل به خارج از کشور رفته بود، پس از دریافت دکترای تخصصی اخترفیزیک تغییر جهت داده و وارد دنیای اقتصاد و تجارت شد. وی در ۳۷ سال گذشته حتی یکبار هم به ایران نیامده بود ولی پس از روی کار آمدن حسن روحانی برای اولین بار به این کشور سفر کرد تا مقدمات حضور سرمایه گذاری‌های خارجی در ایران را فراهم کند.”

 

 

وی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: “ایران دوره طلای جهانی شدن از اواخر دهه ۹۰ تا ۲۰۰۸ را از دست داد،؛ زمانی که موج اقتصادی، کشتی کشورهای زیادی را بالا برد. ایران نمی‌تواند موج بعدی را از دست دهد. گذشته ترسناک اقتصادی ایران است که کمی برای سرمایه گذاران مانع ایجاد می‌کند ولی آنها باید بدانند که ۸۰ میلیون مصرف کننده که از کالاهای بین‌المللی محروم بوده‌اند در ایراان وجود دارد.”

 

 

بلومبرگ با اشاره به اینکه حتی با برداشته شدن تحریم‌ها هم مشکلاتی بر سر راه سرمایه گذاران خارجی وجود دارد نوشت: “ایران در رتبه ۱۳۰ام از ۱۸۹ کشور از نظر سادگی انجام معاملات تجاری است. همچنین ممکن است توافق با شکست روبه‌رو شود و تحریم‌ها بازگردد.”

 

 

این پایگاه خبری در پایان نوشت که حدود از ۷ میلیون ایرانی مقیم کشورهای خارجی صاحب بیش از ۲ تریلیون دلار دارایی هستند که دولت جمهوری اسلامی در تلاش است تا آنها را جذب کند.

 

 

 

 

۵۰۷

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=47601

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.