فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:سواحل مکران به دلیل اتصال به دریاهای آزاد مهم ترین مرز دریای کشور است.  به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حبیب الله سیاری ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین همایش ملی طب پیشگیری و امداد دریایی در بندرعباس  گفت:بهداشت و ...
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:سواحل مکران به دلیل اتصال به دریاهای آزاد مهم ترین مرز دریای کشور است.
 به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ حبیب الله سیاری ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین همایش ملی طب پیشگیری و امداد دریایی در بندرعباس  گفت:بهداشت و درمان موضوع جدیدی در دستور کار نیروی دریایی است که خواسته مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا و  هم حضورمان در دریاهای به آبهای آزاد است که در چند سال گذشته این چنین موضوعی  کاری ما نبوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبریاظهار کرد: منابع کشور در دریا یک منابع راهبردی و کلان که با داشتن اختراع می توان از این منابع استفاده نمود و کشورهای که به دریا راه ندارند در حقیقت زندانی هستند و همانگونه که  ۴۴ کشور به دریا راه ندارند یا کشورهای مانند آسیامیانه و شوری سابق که شمال آن کاملا دریاست اما دریای یخ زده است و تمام راه حل شان این است که به آبهای گرم دسترسی پیدا کنند.

سیاری تصریح کرد:دریا منابع متعددی برای کشور دارد مانند انرژی منابع غذایی، تجارت گردشگری، انرژی های نوع و دیگر مواردی که بسیار فراوان است و کشوری که بتواند از این منابع استفاده کند قطعا  پیشرفته خواهند شد .

 

وی افزود:دریا منبع قدرت و ثروت  و نه قدرتی که برای برتری جوی نسبت به دیگران اما قدرتمندو ثروتمند بودند برای رفاه جامعه منبع آن دریاست باتوجه به اینکه کشور ما دریایی است و در شمال و سواحل خلیج فارس مرز دریایی داریم که سواحل مکران ما مهم ترین مرز دریای که به این علت که ما را به دریاهای آزاد متصل می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دلیل اینکه تا کنون از دریا استفاده نکرده ایم  استعمار و سیاست های  استعماری در سال های قبل از انقلاب در این کشورمان حاکم بوده او انگلیس ها بیان می کنند که اگر می خواهید کشوری را از دریا دور کنی اول اینکه بر دریاها تسلط نداشته باشند و مردم را از ساحل دور کنید که هر دو این مورد در سالهای قبل از انقلاب اتفاق افتاده است .

وی افزود: براین اساس مقام معظم رهبری نظریه تحت بازگشت به دریا را بیان می کند تا به دریا بگردید و از منابع و منافع آن استفاده کنید و مظهر اقتدار در دریا نیروی دریایی هستند هرچقدر که ما در دریا باشیم و قدرتمندتر خودمان را نشان دهیم اقتدار بزرگ ملت ایران بزرگ و به رخ جهانیان می کشانیم.

سیاری تاکید کرد: برای دستیابی به این خواسته باید نیروی دریایی قوی داشته باشیم تا بتوانیم در دریا حضور داشته باشیم و از منابع استفاده کنیم و مهم ترین و ارزشمندترین هر سازمان نیروی انسانی است که این نیروی انسانی باید سالم که در همه ابعاد مختلف در نظر داشته باشد .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:  تجهیزات پزشکی و درمانی رشد قابل توجهی داشته ایم و با احداث مراکز درمانی و به خدمت گیری کادر پزشکی مجرب از توانمندی خوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار هستیم.

سیاری بیان کرد:اقدام هایی نظیر در این چند ساله داشته ایم که به عنوان نمونه می توان  اعزام ۴۹ ناوگروه به آب های آزاد و دوردست برای حفظ منافع کشور داشته ایم  با توجه به اینکه  پیام صلح و دوستی ایران اسلامی به سایر کشورها است.

وی افزود:  اسکورت ۳ هزار و ۸۵۰ کشتی نفت کش و تجاری با حضور در خلیج عدن و بالا نگاه داشتن پرچم جمهوری اسلامی بین ۴۰ کشور که  با واسطه توان بالای پزشکی دریایی این نیرو مشکلی برای نیروها دریایی نداشته ایم.

سیاری خاطر نشان کرد:هم اکنون در کنارک پزشکان متخصص استقرار پیدا کرده اند و در سال جدید در جاسک برای نیروی دریایی بیمارستان احداث می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60138

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.