با وجود عهد شکنی های گسترده آمریکا در نقض توافق نامه ژنو، عده ای همچنان در جو ذوق زدگی از مذاکرات، به دنبال تطهیر چهره آمریکا هستند. به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، نزدیک به یک سال از اعلام توافق میان ایران و گروه ۵+۱ از سوی دولت می گذرد که بر اساس این توافق‌نامه ...

با وجود عهد شکنی های گسترده آمریکا در نقض توافق نامه ژنو، عده ای همچنان در جو ذوق زدگی از مذاکرات، به دنبال تطهیر چهره آمریکا هستند.

"زیباکلام" آمریکایی‌تر از آمریکایی‌ها شد +سند

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، نزدیک به یک سال از اعلام توافق میان ایران و گروه ۵+۱ از سوی دولت می گذرد که بر اساس این توافق‌نامه ایران موظف به اعتماد سازی در خصوص صلح‌آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود شده بود.

در این میان سهم کشورهای غربی از این توافق نامه هم وضع نکردن تحریم های جدید علیه آمریکا بود؛ هر چند این توافقنامه بندهای دیگری هم داشت و اعتراضات زیادی را از سوی منتقدین توافقنامه به دنبال داشت.

در حالی که پس از این تاریخ ایران به تمام تعهداتش در خصوص توافقنامه پایبند بوده است، آمریکا با نادیده گرفتن این توافق تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کردند که قطعاً این موضوع مذاکرات را با چالش روبه رو می کرد.

وضع تحریم های جدید نشان داد که آمریکا همانطور که در ۳۰ سال گذشته نشان داده است قابل اعتماد نبوده و نمی تواند مذاکره مثبتی را با ایران دنبال کند.

اولین دور تحریم ها در کمتر از یک ماه پس از توافق اولیه اعمال شد که عده ای از طرفداران مذاکره با آمریکا این تحریم ها را در ادامه تحریم های قبلی می دانستند و در واقع اعلام ردند که تحریم جدیدی صورت نگرفته است!

روند تطهیر چهره آمریکا پس از هر دوره تحریم ادامه داشت تا در تحریم های جدید که عملاً لیستی از افراد و شرکت ها توسط آمریکا منتشر شد که این افراد و شرکت ها تحریم توسط آمریکا و کشورهای غربی تحریم شدند.

در اقدامی عجیب صادق زیباکلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را تحریم جدیدی ندانست و اعلام کرد این تحریم ها ادامه تحریم های قبلی است و در واقع بر خلاف مذاکرات عمل نشده است.

زیبا کلام در این خصوص در نشریه صدا گفت: به اشتباه برخی در داخل اقدام وزارت خزانه داری و امور خارجه آمریکا در خصوص اضافه کردن ۳۰نفر به فهرست تحریم ها را، تحریم های جدید می خوانند و این مسأله را طوری بروز می دهند که گویی تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شده است!

این در حالی است که طرف‌های آمریکایی خود اذعان دارند که این تحریم ها جدید است؛ حتی شیرین هانتر، استاد دانشگاه جرج تاون که یکی از موافقان مذاکرات ایران و آمریکا است در هفته نامه صدا در این خصوص نوشت: «تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران یک عمل غیر خردمندانه بوده است».

در حالی که طرف های غربی، کارشناسان هسته ای و رئیس جمهور کشورمان تحریم های اخیر آمریکا را تحریم های جدید و غیر عاقلانه خوانده اند، این استاد دانشگاه سعی در تطهیر چهره آمریکا دارد تا مبادا به رابطه ایران و آمریکا کوچکترین ضربه ای وارد شود.

به نظر می رسد زیباکلام هنوز نمی‌خواهد دشمنی آمریکا با ایران را درک کند و به دنبال اثبات چهره مظلوم و عادلانه آمریکا است؛ این در حالی است که امروز کمتر کسی منکر دشمنی آمریکا با ایران می‌شود.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=15766

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.