مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی اباد گفت: امروز زنده نگه داشتن عاشورا یک وظیفه مهم برای ما پاسداران محسوب می شود. به گزارش پیارم، مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی اباد در جمع پاسداران ناحیه حاجی آباد با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، عنوان کرد: ماه محرم ...

مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی اباد گفت: امروز زنده نگه داشتن عاشورا یک وظیفه مهم برای ما پاسداران محسوب می شود.

IMG0040

به گزارش پیارم، مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی اباد در جمع پاسداران ناحیه حاجی آباد با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، عنوان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی است تا بار دیگر فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) در جامعه تبیین شود و مردم با ابعاد مختلف این حرکت بزرگ و تاریخی آشنا شوند.

حجت الاسلام جواد قنبری، حرکت امام حسین (ع) در واقعه کربلا را برای آزادگان جهان بسیار پندآموز دانست و افزود: حضرت سیدالشهداء حرکتی بزرگ را برای اصلاح جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم انجام داد.

وی ادامه داد: قیام عاشورا و واقعه کربلا با رشادت و دلیرمردی حضرت اباعبدالله و یاران باوفای ایشان در راستای آزادگی و مبارزه با ظلم و ستم برای همیشه در تاریخ ماندگار و به الگویی بزرگ برای تمامی آزادی خواهان دنیا تبدیل شد.

قنبری،  انقلاب اسلامی ایران را نیز محصول محرم و پیروی از قیام امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء با نثار خون خود دین اسلام را زنده و پابرجا نگه داشت و امروز زنده نگه داشتن عاشورا یک وظیفه مهم برای ما محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مراسمات عزاداری ماه محرم باید آموزه ها و جنبه های تربیتی واقعه کربلا و قیام عاشورا بیشتر تبیین و ترویج شود.

فرمانده سپاه حاجی آباد در ادامه افزود: ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان، بهترین فرصت در جهت تبیین ارزش های اسلامی در جامعه و نقش قیام عاشورا در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی است و باید از این فرصت مغتنم به درستی بهره جست .

سرگرد حجت امیری کیا  افزود: باید بنحو شایسته در طول سال و بخصوص در ماه محرم حسینی به تبیین دلایل ماندگاری قیام امام حسین(ع) که همان ایثار همه چیز در برابر خدا بود، پرداخته شود.

سرگرد حجت امیری کیا  اظهار کرد: آحاد جامعه و مسوولان در حفظ و نگهداشت این نور الهی وظیفه دارند که حفظ حجاب و عفاف ، مقابله با بی قیدی نسبت به دینداری و مسائل شرعی از جمله راهکارهای آن است.

امیری کیا، از وظایف مهم هیات عزاداری همان انتقال فرهنگ عاشورا به جوانان و نوجوانان و برگزاری نماز جماعت است که باید جدی گرفته شود.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=19455

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.