وزیر راه و شهرسازی گفت: استان هرمزگان به واسطه وجود سکوهای مطلوب صادراتی در پیشانی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور قرار دارد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان به لحاظ ...

وزیر راه و شهرسازی گفت: استان هرمزگان به واسطه وجود سکوهای مطلوب صادراتی در پیشانی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور قرار دارد.

 خبرگزاری فارس: هرمزگان در پیشانی تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارد/ رشد نقش ایران در اقتصاد خلیج فارس قابل مشاهده است

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان به لحاظ نقش‌آفرینی در اقتصاد منطقه جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و توسعه بنادر کشورمان به خصوص بندر شهید رجایی موجب شده تا نقش و سهم ایران از اقتصاد حوزه خلیج فارس رشد چشمگیری بیابد.

وی افزود: رشد ظرفیت بندر شهید رجایی در قالب فازهای مختلف توسعه و همین طور رشد ظرفیت بانکرینگ ایران نشانه‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه سواحل است که تأثیر خود را بر اقتصاد ملی نیز به جای خواهد گذارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در استان هرمزگان باید توجه هر چه بیشتری به توسعه زیرساخت‌های صادراتی و رفع موانع آن صورت گیرد، اضافه کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی حاضریم تا در هر منطقه و شهرستانی که توسعه بنادر بتواند بر توسعه آن منطقه مؤثر باشد ورود کرده و اقدامات ویژه‌ای را انجام دهیم.

آخوندی به رشد سهم ایران از کل بانکرینگ خلیج فارس در طول سه ساله اخیر اشاره و عنوان داشت: سهم ما اکنون به بیش از ۲۰ درصد از بانکرینگ خلیج فارس رسیده و از آن جا که سالانه بیش از ۵۰ هزار کشتی از دهانه تنگه هرمز عبور کرده و وارد خلیج فارس می‌شوند، لذا سرمایه‌گذاری در حوزه بانکرینگ بسیار حیاتی و راهبردی است.

وی عمده نقش ستادهای راهبری اقتصاد مقاومتی را در همه استان‌ها کمک به تغییر رویه‌ها و فرآیندهای تصمیم‌گیری برای اصلاح امور مرتبط با موضوعات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: آمارهای مربوط به رشد صادرات و فعالیت‌های بندری و … امید آفرین است و باید این روند را با جدیت ادامه داد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به بحث رابطه بندر و شهر و مسؤولیت‌های اجتماعی بنادر در توسعه شهرهای همجوارشان نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: ما علاقمند هستیم رابطه تعریف‌ شده‌ای میان بنادر و شهرهای همجوار وجود داشته باشد تا بنادر بتوانند بیشترین حمایت را از توسعه شهر داشته و در روند پیشرفت آن مشارکت کنند.

آخوندی در بخش دیگری از اظهارات خود به ضرورت توجه مدیران استان هرمزگان به رشد بهره‌روی و ارتقای کارایی در حوزه اقتصاد دریامحور اشاره و گفت: سرمایه‌گذاری‌های ملی در زمینه صادرات در حال انجام است و باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه بیش از پیش استفاده کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=58148

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.