کوهشاه احمدی را می توان یکی از فقیر ترین نقطه کشور دانست که از پیروزی انقلاب تا کنون هیچ گونه امکانات رفاهی و عمرانی به خصوص راه موصلاتی مناسب به خود ندیده و مردمانش مانند صد سال پیش زندگی می کنند. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد،  کوهشاه احمدی یکی از بخش های کمتر توسعه یافته شهرستان حاجی آباد می باشد که مردمان آن با کمترین امکانات و در نج و سختی زندگی می کنند، و تا کنون از هیچ گونه امکانات رفاهی از جمله راه ارتباطی مناسب و آب شرب، بهداشت، مسکن و مدرسه برخوردار نبوده اند.

علت شکستگی پل بخش احمدی ورود و خروج خودروهای با بار ۴۰تن قاچاق کرومیت

راجی زاده مدیرراهداری شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز در حاجی آباد علت خرابی پل ورودی بخش احمدی را عبور محموله بیش از  ۴۰ تن اعلام کرد و اظهار کرد: به دلیل وجود معادن زیاد در بخش احمدی و ورود و خروج  دستگاه سنگین و بارهای قاچاق کرومیت که توسط کامیون ها حمل می شود پل آسیب دیده است.

راجی زاده افزود: کلیه اکیب تعمیراتی به محل اعزام تا مشکل برطرف شود و پیش بینی می کنیم که در چند روز آینده خرابی پل برطرف شود.

وی از مسئولین محلی خواستند جلو بارسنگین که می خواهند از روی پل عبور کند بگیرند تا پل سالم بماند دربخش احمدی بعضا مشاهده می گردد دستگاه های سنگین وحتی کامیون هایی با بار بیش از ۴۰تن از پل های محور سیاهو-احمدی عبور می کنند که باعث نشست پل ها یا حاشیه جاده ها شده است.

مدیرراهداری شهرستان حاجی آباد علت اصلی این مشکلات در بخش راه داری نبودن راهنمایی ورانندگی در داخل بخش وجاده های منتهی به این بخش می باشد و رانندگان باعدم رعایت قانون مشکلاتی برای شهروندان وجاده بوجود می آورند.

راجی زاده ادامه داد:  جاده های احمدی چه از طرف فارغان به سمت احمدی وچه از سوی سیاهو باکلی مشکل روبرو هستند ، ورود و خروج ماشین های سنگین نیز به این مشکل اضافه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم مسئولین تدابیر لازم را دراین خصوص بیندیشند تامشکلات حل گردد بخصوص رودخانه هلی خاکی محور حاجی باد به احمدی مثل رودخانه لایگزان وچاه میر و دق احمدی که هرساله خسارات فراوانی برای اهالی بخش وکسانی که دراین محور عبورومرور می کنند وارد می کنند.

راه موصلاتی از عمده ترین مشکل بخش احمدی است

اهالی بخش احمدی بارها از مسئولین درخواست کردند این جاده هایشان را  تعمیر وبازسازی کنند وپیچ های خطرناک وبدون نصب علائم وباریکی جاده رانندگان واهالی دائما دچار مشکل کرده است تاکی باید مردم تاوان بی تدبیری مسئولین بدهند و با بی توجهی مسئولان با جان مردم بازی می کنند.

محور ارتباطی سیاهو-احمدی یکی از حادثه خیز ترین محور های ارتباطی استان هرمزگان به طول ۶۰ کیلومتر می باشد که در اوایل دهه هفتاد به همت جهاد سازندگی احداث و از آن زمان تاکنون با وجود وعده های متعدد نمایندگان مجلس ، استانداران مختلف ، فرمانداران مختلف و مدیران دوره های مختلف راه و شهرسازی هیچ گونه اقدامی برای تعریض و بهسازی آن صورت نگرفته است.

وجود چاله های بزرگ در این مسیر ارتباطی به همراه پیچ های خطرناک و گردنه های حادثه خیز سلامت مردم این منطقه را تهدید و حمل و نقل محصولات کشاورزی کشاورزان را دشوار نموده است.

از عمده ترین مشکل منطقه احمدی را نیود زیرساخت های ارتباطی عنوان کرد و گفت: اگرراه ارتباطی برای مردم احداث شود سایر خدمات به دنبال آن آورده می شود.

بخش احمدی یکی از بزرگترین ومحروم ترین بخش های کشور است که نیاز به توجه ویژه مسئولین را می طلبد و مشکلات مردم این منطقه برطرف کنند .

وی ادامه داد: کوهشاه احمدی درتمام زمینه ها از امکانات رفاهی وعمرانی باگذشت ۳۹سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز محروم است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68498

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.