در بازار جامعه اسلامی کلاهبرداری معنا ندارد/اصلاح بانک‌ها حل مشکلات جامعه را منجر می شود رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در قرآن همواره به کار در راستای خدمت به خلق اشاره شده است و تبلیغ نابجا بر اساس منطق قرآن عمل نادرستی است اما متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در ادارات تبلیغاتی در راستای ...

در بازار جامعه اسلامی کلاهبرداری معنا ندارد/اصلاح بانک‌ها حل مشکلات جامعه را منجر می شود

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در قرآن همواره به کار در راستای خدمت به خلق اشاره شده است و تبلیغ نابجا بر اساس منطق قرآن عمل نادرستی است اما متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در ادارات تبلیغاتی در راستای منافع خودشان صورت می‌گیرد.

به گزارش پیارم به نقل از صبح توس حسن رحیم‌پور ازغدی امروز در همایش تقدیر از فرماندهان و مدیران برتر بسیج ادارات خراسان رضوی که در سالن همایش‌های پست‌بانک خراسان رضوی برگزار شد؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه بانک‌ها نقش مهمی در رشد یا نابودی تولیدکننده دارند، اصلاح بانک‌ها می‌تواند منجر به حل مشکلات جامعه شود.

وی با اشاره به تبلیغات سوء بانک‌ها که مغایر با مکتب قرآن و دین اسلام است؛ افزود: بانک‌ها با تبلیغات سوء در صدد کسب سودی رایگان برای خود هستند در حالی که در دین اسلام انسان مسلمان به کار و تولید دعوت می‌شود نه به کسب سود آن هم از طریقی که بانک‌ها تبلیغ آن را می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در قرآن همواره به کار در راستای خدمت به خلق اشاره شده است و تبلیغ نابجا بر اساس منطق قرآن عمل نادرستی است اما متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که در ادارات تبلیغاتی در راستای منافع خودشان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص صدقه هم به خاطر داشته باشیم که خداوند در قرآن فرمود« صدقاتتان را با منت و اذیت نابود نکنید» افزود: صدقه نشانی از صداقت هر فرد محسوب شده و هر نوع پرداخت مالی و خدمت به دیگران که همراه با ریا باشد صدقه به شمار نمی‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به ایام ولادت اهل بیت (ع) و گلبارانی که در این ایام می‌شود اشاره نمود و تأکید کرد: صرف چنین هزینه‌هایی جز اسراف نام دیگری ندارد چرا که تمام این هزینه‌ها می‌تواند صرف نیازمندان شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازاری که وقتی چیزی فروخته می‌شود به همان اندازه دقت در آن صورت گیرد که هنگام خرید انجام می‌شود یک بازار اسلامی و دینی نام دارد؛ گفت: جامعه‌ای که در بازار آن قسم خوردن، دروغ گفتن و چانه‌ زدن رواج داشته باشد جامعه اسلامی نیست.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکنون در جامعه ما علیرغم اینکه به مراسم غم و شادی اهل بیت (ع) و ظواهر دیگر توجه بسیاری می‌شود اما در بازارها همه سر یکدیگر کلاه می‌گذارند، و این برای یک شیعه نه تنها صحیح نیست بلکه باید دانست که شیعه علوی بودن در حکومت بسیار دشوار است چرا که هنگامی که سیره ما علوی و فاطمی نیست ۶ دهه فاطمیه برگزار کردن سودی در بر ندارد.

وی در ادامه با بیان تفاوت شیعه علوی و شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی نیز به حضور صدها هزار شیعه در واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: شیعیان انگلیسی در واقعه کربلا به ۷۰ نفر یاران امام حسین که به میدان رفتند اعلام کردند شما بروید و هنگامی که به شهادت رسیدید ما برای شما مراسم عزاداری برگزار خواهیم کرد و خود در حمایت از اباعبدالله به میدان نیامدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به رابطه میان مدیران با ارباب‌رجوعان اشاره کرد و یادآور شد: رفتار مدیران در جامعه اسلامی باید با مراجعین به گونه‌ای باشد که ارباب رجوع مدیر را از جنس خود دانسته و فاصله‌ای میان خود و مدیر احساس نکند.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی و علوی یک مدیر نباید حتی ذره‌ای نسبت به مردم و مشکلات آنان بی‌اعتنا باشد؛ افزود: در اداره‌ای که ارباب رجوع ترس انتقاد از کارمند اداره‌‌ را داشته باشد مدیریت در آن اداره اسلامی نیست لذا باید در مدیران در ادارات فضایی را برای مراجعین فراهم نمایند تا ارباب رجوعان به راحتی بتوانند مشکلاتشان را با مسئولین مربوطه در میان بگذارند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=35128

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.