دو کلمه از استاد شهرام جزایری، گرانی ۱۰ تا ۳۰ درصدی میوه طی روزهای آتی در راه است، خبری از «اون» نیست، موج فرار اسرائیلی‌ها به آلمان آغاز شد، نکته جالب درباره دستمزد “علی کریمی” و… از اهم اخبار متنوع منتشر شده طی امروز در فضای مجازی هستند. به گزارش پیارم به نقل از گروه ...

دو کلمه از استاد شهرام جزایری، گرانی ۱۰ تا ۳۰ درصدی میوه طی روزهای آتی در راه است، خبری از «اون» نیست، موج فرار اسرائیلی‌ها به آلمان آغاز شد، نکته جالب درباره دستمزد “علی کریمی” و… از اهم اخبار متنوع منتشر شده طی امروز در فضای مجازی هستند.

IMAGE635392284349000697

به گزارش پیارم به نقل از گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»- اخبار فضای مجازی آنقدر متنوع، پرتعداد و گسترده است که کمتر کاربری توانایی بررسی همه آنها را دارد. در این بین گاهی مجبور می‌شویم زمان‌های طولانی را برای خواندن اخبار در فضای اینترنت سپری کنیم.

 

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» با توجه به علاقه مخاطبان جهت آگاهی از اخبار متنوع، می‌کوشد تا با ارائه بسته خبری از «خواندنی ترین اخبار فضای مجازی»، کوتاهترین مسیر را برای دسترسی کاربران این خبرگزاری به اخبار جذاب و گوناگون فراهم آورد.

 

خادم اهل سنت “امام‌حسین‌علیه‌السلام” درگذشت

حسین خاکی‌پور، خادم حسینیه اهل‌سنت روستای بندگرمان شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان درگذشت. برای مشاهده ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنید

 

گرانی ۱۰ تا ۳۰ درصدی میوه طی روزهای آتی در راه است

تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش قیمت میوه در آستانه عید غدیر خبر داد.
سیدحسین مهاجران با بیان اینکه در آستان عیدغدیر قیمت موز ۳۰ درصد، قیمت هلو و نارنگی۲۰ درصد و قیمت خیار و انگور ۱۰ درصد افزایش یافته است افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو موز بین ۶۳۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان، هر کیلو نارنگی ۵ هزار تومان، هر کیلو هلو ۷ هزار تومان ، هر کیلو خیار ۱۸۰۰ و هر کیلو انگور ۳ هزار تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه این قیمت‌ها مخصوص دو سه روز ایام عید است ادامه داد: پس از عید غدیر قیمت نارنگی حتما کاهش می‌یابد از طرفی برخی میوه‌هایی مانند شبرنگ و هلو رو به پایان است همچنین اگر عرضه موز به اندازه نیاز جامعه باشد قیمت این میوه نیز تعدیل خواهد شد.

 

 فشار برخی از مقامات ارشد دولتی برای عضویت اقوام خود در هیأت مدیره‌های سهام عدالت!

عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرده مسؤولان قصد دارند اقوام خود را به عنوان نماینده سهام عدالت در هیات مدیره‌ها معرفی کنند. برای مشاهده ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنید.

 

طرح جدید دولت برای گرانی آب در پاییز

 

مهر: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز به راهکاری برای حذف یارانه اقشار پردرآمد نرسیده ایم، برهمین اساس دولت به مدت طولانی یارانه‌ای را که دیگران بنا گذاشته‌اند، باید پرداخت کند و چاره‌ای جز آن ندارد، گفت: دولت طرحی را در دست بررسی دارد که بر مبنای آن، قیمت آب در فصول تابستان و پاییز متفاوت از دیگر مقاطع سال باشد.
اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران در خصوص حذف خانوارهای پردآمد از دریافت یارانه نقدی، گفت: حذف افراد به روشی که دولت در زمان فراخوان برای ثبت نام جدید در مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها انتخاب کرده بود، بهترین روش بود تا افراد علاقه‌مند به حذف از دولت حمایت کرده و به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

 

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسش مهر افزود: در روزهای ابتدایی این طرح تا ۲۵ درصد کاهش نام نویسی برای دریافت یارانه نقدی را داشتیم اما در روزهای بعد با مجموعه اتفاقاتی که رخ داد، مجددا افراد برای ثبت نام به سامانه مربوطه مراجعه کردند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون روشی که برای ارائه یارانه و شناسایی افراد متمول دولت می تواند اتخاذ کند، آن است که خود افراد یارانه بگیر را طبقه بندی کرده و یارانه آنها را حذف کند در حالی که ممکن است افرادی حذف شده که سطح درآمدی آنها کمتر از باقی ماندگان در لیست دولت باشد و در چنین شرایطی رسانه ها اولین افرادی هستند که در این رابطه معرکه می‌گیرند.

 

جهانگیری در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر اینکه با تعریف موجود، دولت در ماه‌های متمادی دریافت یارانه نقدی را ادامه خواهد داد؟ گفت: دغدغه اصلی دولت این است که بتواند به بهترین راهکار برای حذف دریافت یارانه بگیران پردرامد دست یابد و هر وقت به این راهکار برسد و از آن اطمینان لازم داشته باشد که افراد یارانه بگیر حذف شده، سطح درآمدی بالاتری از مشمولان دریافت یارانه دارند، حتما این کار را صورت خواهد داد.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دولت به مدت طولانی یارانه ای را که دیگران بنا گذاشته اند، باید پرداخت کند و چاره ای جز آن ندارد.

 

وی در ادامه در خصوص برنامه دولت برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب، گفت: کشور به لحاظ آبی همچنان در شرایط سختی قرار دارد و شهرهای بزرگ کشور همچون تهران، اصفهان، شیراز و کرمان از نظر آب در تنگنا قرار دارند و بنابراین، موضوع آب دغدغه جدی است که نیازمند تدبیر دولت است.

 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در بخش کشاورزی و شرب وضعیت مناسبی نداریم و کشور در وضعیت بحرانی قرار گرفته است که نیازمند استفاده از روش های مدرن آبیاری بوده و الگوی کشت نیز تغییر یابد. بدیهی است دولت در این میان باید با مشترکانی که بیش از حد مجاز مصرف می کنند به شدت برخورد نماید.

 

جهانگیری تصریح کرد: از جمله برنامه هایی که در دستور کار دولت قرار گرفته و هنوز البته به صورت مصوبه درنیامده و نهایی نشده، آن است که آب شربی که برای فصل تابستان و پاییز مصرف می شود، قیمت متفاوتی نسبت به فصول دیگر سال داشته باشد که این طرح در کمیسیون‌های دولت مشغول بررسی است ولی هنوز نهایی نشده است.

 

وی ادامه داد: راهکار دوم آن است که وزارت نیرو براساس اختیارات خود، آن دسته از مشترکانی را که مصرف آنها بالا بوده و چند برابر حد مجاز مصرف می کنند جریمه کرده یا آب مصرفی آنها را قطع کند.

 

 

 روزانه ۱۵۰۰ بار موبایلمان را چک می‌کنیم!

بر اساس پژوهش‌های‌ انجام‌شده یک شرکت آمریکایی، مردم از تلفن همراهشان به طور متوسط برای انجام‌دادن ۲۲۱ فعالیت در روز استفاده می‌کنند. برای مشاهده ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنید.

 

 

دو کلمه از استاد شهرام جزایری

سیاست‌روز:
صادق زیبا کلام: من برای باران دعا می کنم، اما برای باز شدن گره کور هسته ای، افزون بر دعا دست به دامان نذر و نیاز هم شده ام.
عبارت فوق یادآور کدام یک از گزینه های زیر ارتباط تنگاتنگ دارد؟
الف) کلنگ از آسمان افتاد و نشکست / وگرنه من کجا و بی وفایی
ب) از کرامت پیر ما این است / سرکه را خورد و گفت شیرین است
ج) تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم دریغ مدار از جنازه ی حافظ…
د) آه خوش به حالتان ای شقایق های کوهی که چون زبانه های آتش می درخشید و شقیقه ی کوهستان را سرخ می کنید.

 

اظهارنظر زیر از کیست؟
من وارد اوین که شدم با زندانیانی که زد و بند می کردند، برخورد کردم. زندانی و زندانبان برایم فرقی نداشت.
الف) وزیر دادگستری
ب) رییس سازمان زندان ها
ج) مدیر زندان اوین
د) استاد شهرام جزایری

 

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: هیچ روزنامه نگاری در ایران… نشده است.
نقطه چین بالا را با یکی از گزینه های مناسب پر کنید؟
الف) زمینگیر
ب) اجیر
ج) خرد و خاکشیر
د) دستگیر

 

 
دستور وزیر ورزش برای اخراج عاملان افتضاح پرسپولیس
قدس‌آنلاین: واسطه گری یکی از عوامل موساد در برگزاری یک دیدار و مذاکره پرسپولیسی ها با فردی که دشمنی خودش را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسما علام کرده، تبدیل به جنجال بزرگی شده که وزیر ورزش از آن به عنوان “افتضاح بزرگ” یاد کرده است. بازی با رئال مادرید و مذاکراتی که مسئولان باشگاه پرسپولیس در اسپانیا داشتند تبدیل به جنجال و حاشیه ای بزرگ شد و حتی پای مجلسی ها را نیز به میان کشید.

 

واسطه گری یکی از عوامل موساد در برگزاری این دیدار و مذاکره پرسپولیسی ها با فردی که عناد و دشمنی خودش را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسما علام کرده، تبدیل به جنجال بزرگی شده که وزیر ورزش از آن به عنوان “افتضاح بزرگ” یاد کرده است.

 

محمود گودرزی بلافاصله بعد از انتشار اخبار مربوط به این دیدار و در میان بودن پای فردی به نام امیرحسین جهانشاهی، دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرد. گودرزی که به شدت از این اتفاق تلخ بعد از موفقیت در بازی های آسیایی اینچئون عصبانی است، خواسته که عامل این افتضاح فورا از پرسپولیس اخراج شود.

 

با توجه به شرایط بوجود آمده و اعتراض مجلس به وزارت ورزش بابت شکل گیریاین اتفاق، به نظر می رسد که باشگاه پرسپولیس ظرف چند روز آینده آبستن اتفاقات بسیاری باشد. قرار است امیررضا خادم در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری های لازم در خصوص چگونگی شکل گرفتن این اتفاقات را انجام دهد و عامل اصلی این اتفاق تلخ را به وزیر ورزش معرفی کند.

 

 

خبری از «اون» نیست

 

جام‌جم: معمولا در همه جای دنیا این‌طور رسم است که اگر هر یک از مقامات عالی‌رتبه کشورها برای چند روز از انظار غایب باشند، رسانه‌های آن کشور بسرعت اطلاعات جامع و کاملی در مورد این شخص در اختیار مردم قرار می‌دهند؛ حال این مقام یا دچار کسالتی شده و در بستر بیماری است یا این‌که به دلیل مشغله‌کاری نتوانسته در بین مردم ظاهر شود.

 

اما در جهان بین الملل یک استثنا در این زمینه وجود دارد: کره شمالی. مصداق حاضر و آماده این موضوع، خبر ناپدید شدن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است. از پنج هفته گذشته و پس از آن که عکسی از او همراه همسرش در یک مراسم ملی در رسانه های این کشور منتشر شد، دیگر هیچ خبری از این رهبر سی و یک ساله نیست. در این میان، بازار گمانه زنی ها بسیار داغ است. این گمانه زنی ها زمانی بیشتر شد که او چند روز پیش در مراسم سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی حاضر نبود.

 

در این میان، رویترز به نقل از یک منبع اعلام کرد چندی پیش یک تمرین نظامی در پیونگ یانگ در جریان بود که تمامی فرماندهان ارتش همراه خود کیم جونگ اون در آن شروع به دویدن کردند. گفته می شود تاندون پای چپ اون در این دویدن پیچ خورده و به سه ماه استراحت نیاز دارد. از سوی دیگر، برخی منابع نیز از این فرصت استفاده کرده و به حدس و گمان ها در مورد جانشینی وی می پردازند. بر همین اساس، روزنامه آمریکایی یو.اس.ای تودی در گزارشی نوشت: تعداد اندکی مدعی قدرت در این کشور وجود دارد، اما مهم ترین آنها کیم یو جونگ بیست و هفت ساله، جوان ترین دختر کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره شمالی و نوه کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور است که برگ برنده را در دست دارد.

 

از نظر موسسه همبستگی روشنفکران کره شمالی، وی ممکن است دولت را دست کم به طور موقت اداره کند. در همین رابطه، ویکتور چا، تحلیلگر مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی به شبکه سی.ان.ان گفت اگر کیم یو جونگ کشور را اداره کند به این معناست که کیم جونگ اون مشکل جدی دارد.

 

موج فرار اسرائیلی‌ها به آلمان آغاز شد

 

شبکه خبر: متولیان کمپین معروف به «مهاجرت به برلین» اعلام کردند: شمار صهیونیست هایی که قصد ترک تل آویو و مهاجرت به برلین پایتخت آلمان را دارند به نه هزار و سیصد نفر رسیده است.

 

پایگاه اینترنتی روزنامه الدستورچاپ اردن درشماره امروزخود در گزارشی با اشاره به موج مهاجرت ها از سرزمین های اشغالی، نوشت: متولیان کمپین «دعوت به مهاجرت» به برلین به علت گرانی و دشوار بودن ادامه زندگی، اعلام کردند که تاکنون نه هزار و سیصد درخواست از صهیونیستها داشته اند که خواهان مهاجرت به برلین پایتخت آلمان برای کار و زندگی هستند. براین اساس آنها برای ارائه درخواست هزاران ویزا، به سراغ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان رفتند.

 

برپایه این گزارش، یکی از مسئولان کمپین «مهاجرت به برلین» به شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:«بیست و پنج هزار ویزای کار موقت برای مدت سه سال، به موجب شروط دولت آلمان درخواست کردم».

 

وی افزود: «به سراغ کارشناسان اقتصادی آلمان رفتیم تا به ما برای دستیابی به تدوین فرمولی مفید برای بازرار مسکن ومواد غذایی در سرزمین های اشغالی کمک کنند، اگر قیمت ها تا این حد در آلمان ارزان است، به نظر می رسد یک جای کار ما ایراد دارد و ناموفق است، چرا ما از‌ آنها یاد نگیریم»؟.

 

متولیان این کمپین در صفحه خود در پایگاه فیس بوک تاکید کردند: وضع کنونی در مناطق اشغالی، گواه وجود فقر در آن است.یکی از آنها گفت: امروز مصاحبه ای با من انجام شده که در روزنامه مهم و اصلی آلمان یعنی دیراشپیگل منتشر خواهد شد و دست اندرکاران آن، در ضمیمه آن درخواست شخصی من از صدر اعظم آلمان همراه با درخواست های دیگر برای گرفتن هزاران ویزای موقت کار را منتشر می کنند.

 

به نوشته این روزنامه، دست اندرکان و مسئولان این کمپین ابراز امیدواری کردند که اقدام و پویش آنها که در مناطق اشغالی به «اعتراضات برلین» نام گرفته، گسترده تر شود و شهرهای دیگری را در جهان شامل شود و شهرک نشینان صهیونیست، گروههایی را سازماندهی کنند که خواستار مهاجرت به نیویورک، لندن، واشنگتن، میامی، لس آنجلس، پراگ، کاستاریکا و رم یا هر کشور دیگری که از لحاظ اقتصادی بتوان در آن زندگی کرد، باشند.

 

به گفته مسئولان این کمپین، یکی از دلایلی که موجب شده این افراد در پی مهاجرت از مناطق اشغالی باشند، هزینه بالای مسکن و گرانی است به گونه ای که هر کدام از آنها باید سی وپنج سال پس انداز کند تا بتواند واحدی مسکونی بخرد و آنها امیدوار به مهاجرت به کشورهایی هستند که دیگر شاهد قیمت های سرسام آور و گرانی نباشند.

 

نکته جالب درباره دستمزد جادوگر از فدراسیون
ورزش سه: علی کریمی که چند هفته پیش به عنوان مربی جدید تیم ملی انتخاب و دستیار کی روش شد هنوز قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده است.

 

کریمی هنوز در مورد بحث مالی با فدراسیون فوتبال مذاکره ای انجام نداده و قراردادی هم امضا نکرده است اما شنیده می شود او در پاسخ به سوال کی روش در مورد خواسته مالی اش برای مربیگری در تیم ملی، تاکید کرده که چشمداشتی ندارد و در این مورد چک و چانه ای نمی زند.

 

قرار است کریمی بعد از بازگشت از پرتغال قرارداد خود را امضا کند. هر چند جلوی مبلغ قرارداد، شاید عددی از سوی کریمی نوشته نشود و این وظیفه به مسئولان فدراسیون فوتبال سپرده شود.

 

نکته جالبی هم وجود دارد و اینکه جادوگر بدون قرارداد به پرتغال رفته و در تیم ملی مشغول شده است. اتفاقی که هر کسی انجامش نمی دهد و انگار فقط مخصوص جادوگرهاست.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=18277

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.