ایمن الظواهری، سرکرده القاعده در پیامی صوتی به شدت به ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش تاخت، او را “فتنه‌گر” توصیف کرد و گفت او شایسته “خلافت” نیست. ، شبکه خبری CNN گزارش داد در پیام صوتی که آن را پایگاه اطلاع رسانی SITE متخصص در رصد کردن گروه‌های بنیادگرا منتشر کرده، الظواهری گفته است: «ما ابوبکر ...
ایمن الظواهری حمله سرکرده القاعده به ابوبکر البغدادی
ایمن الظواهری، سرکرده القاعده در پیامی صوتی به شدت به ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش تاخت، او را “فتنه‌گر” توصیف کرد و گفت او شایسته “خلافت” نیست.

، شبکه خبری CNN گزارش داد در پیام صوتی که آن را پایگاه اطلاع رسانی SITE متخصص در رصد کردن گروه‌های بنیادگرا منتشر کرده، الظواهری گفته است: «ما ابوبکر البغدادی را شخصی شایسته خلافت نمی‌دانیم.»

او با انتقاد از اینکه البغدادی خود را با پشتیبانی “افراد نا‌شناس” به عنوان خلیفه منصوب کرده است، افزود: «او چیزی که حکومت اسلامی می‌نامد را به جای ترغیب مردم و مخیر کردن آن‌ها، از راه زور، حملات انفجاری و خودروهای بمب‌گذاری شده برپا کرده است.»

این سخنان الظواهری در حالی مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته شاخه القاعده در عراق نیز دست به عملیات انتحاری و بمب‌گذاری خودرو‌ها می‌زد. این گروه در افغانستان همچنان این اقدام‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش رادیو فردا، سرکرده القاعده افزوده است: «هنگامی که غزه به وسیله بمب‌های اسرائیلی می‌سوخت، ابوبکر البغدادی حتی با یک کلمه از آن‌ها حمایت نکرد. او تمام توان خود را برای جذب مجاهدان به پیروی از خود متمرکز کرده بود تا پس از آن بدون مراجعه و نظر خواهی از هیچکدام از آن‌ها، خود را به عنوان خلیفه منصوب کنم.»

الظواهر ادامه داده است: «به سخن گفتن درباره فتنه‌ای باز می‌گردم که البغدادی در تلاش است میان صفوف مجاهدان ایجاد کند. در سلسله‌ای از سخنرانی‌ها با دلایل شرعی و تاریخی و اسناد مختلف به این موضوع پرداختم.»

حدود سه ماه پیش داعش به شدت از الظواهری انتقاد و او را به “انحراف از سیاست جهادی” و “ایجاد شکاف در صفوف جنگجویان و مجاهدان” متهم کرده بود. این گروه همچنین به درخواست الظواهری برای عقب‌نشینی از جبهه‌های نبرد در سوریه، توجهی نکرد.

شبه‌نظامیان داعش زمانی بخشی از القاعده و مرتبط با آن بودند. اما در دو سال اخیر تشکیلاتی جدا برای خود برپا کردند و به جنگ با آن پرداختند. هم‌اکنون در سوریه گروه النصره شاخه القاعده به شمار می‌آید که با گروه داعش در نبرد است.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=44363

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.