ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با حضور چهره ها و شخصیت های سیاسی برگزار شد. به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد. حسین فدایی، حجت الاسلام تقوی، غلامعلی حدادعادل، حجت الاسلام مرتضی  آقا تهرانی، حجت ...

ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با حضور چهره ها و شخصیت های سیاسی برگزار شد.

13931011000134_PhotoA

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد.

حسین فدایی، حجت الاسلام تقوی، غلامعلی حدادعادل، حجت الاسلام مرتضی  آقا تهرانی، حجت السلام کاظم صدیقی و محمد نبی حبیبی در این کنگره سخنرانی کردند.

در ادامه گزارش مشروح این کنگره می آید و مخاطبان می توانند با کلیک بر روی تیتر مطالب مشروح سخنرانی ها را مشاهده کنند.

فدایی: دولت باید در سامان دادن عقلانیت و محکمات انقلاب پیشتاز باشد

دبیرکل جمعیت ایثارگران با تأکید براینکه انتظار داریم دولت بتواند در سامان دادن عقلانیت در کشور و نهادینه کردن محکمات انقلاب پیشتاز باشد، گفت: دو قطبی‌سازی‌هایی که عده‌ای اخیراً آن را دنبال می‌کنند از شگردهای دشمن است.

فدایی با بیان اینکه درگیری‌‌های جناحی بی‌حاصل به دشمن کمک می‌کنیم لذا باید از این درگیری‌ها فرار کنیم و آنها را کنار بگذاریم، گفت: اصول وحدت باید مبنای کارمان قرار  گیرد، ما راه عبورمان از چالش‌ها و مشکلات و نیل به آرمان‌های انقلاب را «وحدت» می‌دانیم و همه این موارد نیز بایستی حول محور ولایت فقیه باشد چرا که این ولایت است که اولویت‌ها را تعیین می‌کند و در مقام تبیین ارزش‌ها ما را هدایت می‌کند، هرکجا از گفتمان انقلاب و تبعیت‌پذیری از ولایت فقیه فاصله گرفتیم، نقطه ضعف ما بوده است و مسیر پیشرفت انقلاب نیز حکایت از این مطالب دارد.

 

حدادعادل: دشمن می خواهد وانمود کند همه چیز به نتیجه مذاکرات بستگی دارد/ این مهم است که مجلس بعدی اصولگرا باشد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دشمن می خواهد وانمود کند که اقتصاد و همه چیز ما به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برنامه دشمنان این است که تبلیغات روانی در کشور راه بیندازند تا مردم شرطی شوند و تصور کنند که مرگ و حیات همه بستگی به موافقت آمریکا در کاهش تحریم‌ها یا افزایش تحریم‌ها است. طوری وانمود می‌کنند که گویا افزایش یا کاهش نرخ ارز یا دلار بستگی به این دارد که نتیجه مذاکرات چه می‌شود، می‌خواهند اینگونه تلقین کنند لذا باید مراقبت باشیم که در این دام نیفتیم، در انتخابات ریاست جمهوری مبنای تبلیغات کاندیداها این بود که هر کسی می‌آمد موضوع اقتصادی را مطرح می‌کرد که اگر من رئیس‌جمهور شوم اینگونه مشکلات اقتصادی را حل می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران زمانی مؤثر است که با اقتدار معنوی همراه باشد و ملت‌ها نیز به ما اعتماد داشته باشند، باید باور کنیم که امروز به یک مصاف جدی وارد شدیم که آن مصاف اقتصادی است. باید متوجه باشیم که دشمن با اهرم فشار اقتصادی نتواند در صفوف ما تفرقه ایجاد کند و لازمه این موضوع وحدت است، وحدتی که تجربه‌های تلخ و شیرین از آن داریم، هر زمانی که دست به دست هم دادیم پیروز شدیم مانند مجلس هفتم و هر وقت روبروی یکدیگر ایستادیم، شکست خوردیم. آیا طعم تلخ شکست در اثر تفرقه را چشیده‌ایم؟ آیا کافی نیست از تجربه تلخ شکست گذشته عبرت بگیریم؟

تقوی: درباره وحدت اصولگرایان فقط به جامعتین گزارش می‌دهیم/باید خودشیفتگی‌ها و منیت‌ها را کنار بگذاریم

عضو جامعیت روحانیت مبارز با بیان اینکه درباره وحدت اصولگرایان به هیچ‌کس جز جامعتین گزارش نمی‌دهیم، گفت: باید خودشیفتگی‌ها و منیت‌ها را کنار بگذاریم و با یکدیگر توافق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه احزاب می‌‌توانند کلاس تربیت برای افراد مختلف باشند، گفت: ما هیچ راهی نداریم جز اینکه کنار یکدیگر قرار گیریم تا در آینده کشور تأثیرگذار باشیم و به نظام کمک کنیم، اگر می‌‌خواهیم به توصیه‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم، لازم است که وحدت و همدلی را در پیش گیریم، شعار ما این است «همه با هم نه همه با من».

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هر اصولگرایی در هر نقطه‌ای از کشور چه در حزب ما باشد و چه در حزب ما نباشد، همه باید در چارچوب مشخص شده حرکت کنند هرچند ممکن است اختلاف نظرات و اختلاف سلیقه‌هایی هم وجود داشته باشد. مهم این است که همه اصولگرایان با اعتقاد به این چارچوب‌ها در حفظ این معیارها تلاش کنند.

آقاتهرانی:‌ اگر سیاست عبادت ما باشد به وحدت می‌رسیم

دبیر کل جبهه پایداری با بیان اینکه اگر سیاست ما عبادت باشد دچار اختلاف نخواهیم شد، گفت: وحدت یک امر کاملاً روشن است که باید به آن عمل کرد.

آقاتهرانی تأکید کرد: برای رسیدن به وحدت باید نفسانیت، حساسیت‌های بی‌مورد، تحزب و سیاست‌زدگی را کنار بگذاریم و در ارتباط با خدا اخلاص داشته باشیم.

دبیر کل جبهه پایداری تبعیت از مقام ولایت را زیرشاخه توحید دانست و گفت: کسی جز خدا ولایت ندارد و ما نیز باید بحث خودسازی خود را مدیریت کنیم.

 

صدیقی: تحزب بدون ولایت موجب اختلاف می‌شود

خطیب موقت تهران ولایت را عامل وحدت مؤمنین برشمرد و با بیان این نکته که تحزب و حزب‌گرایی عامل اختلاف است در عین حال گفت: آنچه که اینها را زیر یک چتر جمع کرده و انحرافاتشان را تذکر می‌دهد امر ولایت و امامت است.

وی ضمن انتقاد از خواصی که به صحبت‌های رهبری عمل نمی‌کنند، گفت: اگر ما از یکدیگر جدا شویم و وحدت نداشته باشیم باعث خون دل خوردن نایب امام زمان خواهیم بود و باید برای رضای خدا مطیع ایشان باشیم.

صدیقی با بیان اینکه دنیا به دنبال ضربه زدن به ما است و در نابودی ما با یکدیگر وحدت دارند، گفت: چرا ما نباید در مسیر حق خود وحدت داشته باشیم؟

 

حبیبی: فتنه‌گران در سال ۸۸ قصد براندازی داشتند/ ائتلاف بدون محوریت روحانیت نیم‌بند است

محمدنبی حبیبی در میزگرد تخصصی که در بخش دوم ششمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران تشکیل شد با اشاره به وقایع سال۸۸ اظهار داشت: اگر کسی فتنه ۸۸ را به رقابت انتخاباتی محدود کند خیانت کرده است چرا که فتنه‌گران در سال ۸۸ قصد براندازی داشتند و نباید صورت مسئله را پاک کرد.

حبیبی در ادامه به فعالیت برخی احزاب اشاره کرد و گفت: احزابی مانند اعتدال و توسعه گره زدن زلف مسئولان ستادهای رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان را انجام می‌دهند و این نه تحلیل بلکه خبر است.

 

غفوری‌فرد در پاسخ به فارس: اصولگرایان با احیای خانه احزاب قبلی مخالف هستند

عضو ادوار خانه احزاب با بیان اینکه اکثر گروه‌های اصولگرا به خاطر ذهنیت منفی با احیای خانه احزاب قبلی مخالف هستند، گفت: در حال حاضر مباحث بر روی شکل و فرم بوده و به دنبال راه‌اندازی باشگاه احزاب هستیم.

وی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی خانه احزاب جدید اظهار داشت: در حال حاضر  ۸۰تا ۹۰ حزب، نامه مربوط به خانه احزاب را امضا کرده‌اند اما اصولگرایان فعلا موافق این مسئله نیستند.

غفوری‌فرد ادامه داد: یک عده معتقدند آن خانه احزاب برندی در کشور بوده و باید همان احیا شود اما برخی نیز معتقدند که در آن خانه احزاب تقلب‌هایی اتفاق افتاده و از آن ذهنیت منفی وجود دارد از این رو باید با عنوان جدید شروع به فعالیت کند.

این فعال اصولگرا با اشاره به عناوینی همچون باشگاه یا کانون احزاب برای راه‌اندازی خانه احزاب جدید تصریح کرد: در حال حاضر بحث محتوایی کمتر است و مباحث بر روی قالب و شکل و فرم متمرکز است؛ نامه‌ای در این زمینه تهیه و گروه‌هایی نیز آن را امضا کردند تا مجمع عمومی تشکیل شود.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13931011000261#sthash.AQpIasoq.dpuf

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25723

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.