مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: حضور شبکه تعاون روستایی در بازار خرمای هرمزگان ثبات قیمت این محصول در بر داشت بطوریکه امسال ضرورتی برای خرید خرمای تضمینی دیده نشد. به گزارش پیارم سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی در راستای رسالتی که بعهده دارد جهت تنظیم بازار و حمایت از باغداران و ...

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: حضور شبکه تعاون روستایی در بازار خرمای هرمزگان ثبات قیمت این محصول در بر داشت بطوریکه امسال ضرورتی برای خرید خرمای تضمینی دیده نشد.
به گزارش پیارم سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی در راستای رسالتی که بعهده دارد جهت تنظیم بازار و حمایت از باغداران و کشاورزان با توجه به وضعیت بازار با خریدهای توافقی، تضمینی و حمایتی حامی کشاورزران است.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ تن خرما بصورت توافقی از نخلداران هرمزگانی توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است، افزود: این میزان خرما در شهرستان های رودان، میناب و حاجی آباد بصورت توافقی از باغداران خریداری شده است.
اسدپور با بیان اینکه تمامی مطالبات باغداران پرداخت شده است، بیان کرد: جهت خرید این محصولات بیش از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت های تعاونی روستایی در وجه باغداران پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه نخل‌داران استان هرمزگان محصول تولیدی خود را با قیمت مناسب به فروش رسانده‌اند گفت: با توجه به تنوع گونه‌های خرمای استان هرمزگان نخل‌داران خرمای خود را به قیمت هر کیلوگرم بین ۷هزار خرمای علوفه ای یا صنعتی تا ۱۵۰ هزار خرمای پیارم به فروش رساندند.
اسد پور افزود: سازمان تعاون روستایی با شناسایی تجار معتبر و معرفی کشاورزان متقاضی فروش خرما ، واسطه این خرید توافقی است.
سطح زیرکشت نخیلات درهرمزگان ۳۷ هزار هکتار است که سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما از ۵۰ نوع رقم در استان تولید می شود که ۱۰ نوع آن صادراتی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=58471

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.