خانواده مهدی کروبی از سران فتنه ۸۸ و مطرودین امت با صدور بیانیه ای نسبت به مصاحبه رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با دانا واکنش نشان داد حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری چندی پیش مصاحبه ای در خصوص ریشه حوادث سال ۸۸ و به ویژه حماسه ۹دی  با ...

خانواده مهدی کروبی از سران فتنه ۸۸ و مطرودین امت با صدور بیانیه ای نسبت به مصاحبه رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با دانا واکنش نشان داد

image14543

حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری چندی پیش مصاحبه ای در خصوص ریشه حوادث سال ۸۸ و به ویژه حماسه ۹دی  با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ترتیب داد  و در آن مواضعی قابل تقدیری در دفاع از نظام و محکومیت فتنه گران و حوادث عاشورا اتخاذ کرد.

وی در این مصاحبه ضمن تشریح علل به وجود آمدن حماسه ۹ دی و محکوم کردن سران فتنه در اهانت به عزای سید الشهدا ، از سران فتنه خواست تا برای برداشته شدن حصر از اقدامات گذشته خود عذرخواهی کرده و توبه کنند تا رهبری و مردم هم نسبت به آن ها تصمیم بگیرند.

هنگامی که این خبر بر روی خروجی سایت  راه دانا قرار گرفت، بسیاری از رسانه ها نسبت به انتشار آن اقدام کرده و به همین ترتیب واکنش های مختلفی نسبت به این اظهارات به وجود آمد.

اما در این بین خانواده مهدی کروبی از سران فتنه سال ۸۸ نیز نسبت به اظهارات رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری واکنش نشان داده و در بیانیه ای که در سایت فیلتر شده سحام نیوز قرار گرفت، خشم خود را به این  اظهارات ابراز کردند.

در گزارش سایت سهام نیوز آمده است: طی هفته های اخیر برخی چهره های نزدیک به حکومت از جمله مهدی طائب٬ رئیس قرارگاه عمار؛ کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان و همچنین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری؛ با اظهارات خود حملات تندی را برعلیه آقایان کروبی و موسوی و نیز حرکت های اعتراضی مردم در واکنش به انتصابات سال ۸۸ داشته اند.

خانواده آقای کروبی در پاسخ به اظهارات این عضو نهاد ریاست جمهوری ضمن “تکرار بی ارزش جبهه دروغ و تزویر” خواندن آن سخنان٬ در این بیانیه آورده است:‌”اگر در ۱۷ ماه گذشته دولت به هر دلیلی حقوق و آزادی های مردم را دغدغه خود ندانسته و نخواسته قدم موثری در جهت رفع ظلم و تعدی دستگاه های امنیتی بردارد، حداقل انتظار است که اجازه ندهد رئیس شورای فرهنگی اش به بوق تبلیغاتی جریان سرکوب گر تبدیل گردد.”

 


خانواده کروبی در بخشی دیگر خطاب به اکرمی می نویسد:‌ “اگر نمی خواهند قدرشناس «پاستور بخشان» باشند، حداقل نمک بر زخم آغشته به خون و زندان و حصر و حبس و آوارگی آنان نپاشند.”

در پایان لازم است سخنی هم با آقای اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری که این روزها نقش جناب شجونی را بخوبی ایفا می کنند داشته باشیم. مشاور رئیس جمهور روحانی، در مصاحبه خود اعتراض مسالمت آمیز! مردم در خرداد ۸۸ را اردوکشی خیابانی خواندند و مدعی شدند معترضین در “روز عاشورا مرتکب رفتاری خلاف فضیلت و اخلاق شدند و به ساحت مقدس امام حسین(ع) اهانت کردند.” آقای اکرمی در ارتباط با حصر هم گفتند: “وقتی شورای امنیت ملی بعد از بررسی لازم به جمع بندی “حصر سران فتنه” رسیده اند و رهبری هم بر آن “صحه” گذاشتند نباید حرفی و انقلتی وجود داشته باشد … آن طرفی که این ماجرا را به وجود آوردند و سکوت کردند باید عذرخواهی کرده و تجدیدنظر کنند تا در طرف مقابل هم تغییری حاصل شود.”

از هماهنگی ایشان با مواضع و سخنان جناب رئیس جمهور در ایام انتخابات و رویکرد شان به حوادث ۸۸ در شگفت ایم. تکرار سخنان بی ارزش جبهه دروغ و تزویر و متهم کردن مردم خداجو و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به حرمت شکنی در روز عاشورا، آنهم از نهاد ریاست جمهوری دست مریزاد دارد. اگر در ۱۷ ماه گذشته دولت به هر دلیلی حقوق و آزادی های مردم را دغدغه خود ندانسته و نخواسته قدم موثری در جهت رفع ظلم و تعدی دستگاه های امنیتی بردارد، حداقل انتظار است که اجازه ندهد رئیس شورای فرهنگی اش به بوق تبلیغاتی جریان سرکوب گر تبدیل گردد. جناب اکرمی به درستی میداند که اشغال این پست در نهاد ریاست جمهوری حاصل پیگیری مستمر مردم در حق تعیین سرنوشت شان در حوادث پس از انتخابات ۸۸ و مقاومت رهبران در حبس و حصر بوده است. اگر نمی خواهند قدرشناس پاستور بخشان باشند، حداقل نمک بر زخم آغشته به خون و زندان و حصر و حبس و آوارگی آنان نپاشند.

در همین رابطه تماسی با سید رضا اکرمی گرفتیم که البته وی تمایلی برای اظهار نظر رسانه ای در  خصوص بیانیه خانواده مهدی کروبی نداشت.

اما به هر حال سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا ملاک را حال فعلی افراد دانست و عنوان کرد که همچنان بر سر مواضع خود بوده و هستم.

بدون شک فتنه سال ۸۸ حاصل کار دنیای غرب بودکه با محوریت آمریکا و انگلیس و همراهی مهره‌های آن ها یعنی موسوی و کروبی شکل گرفت و خیانت بزرگی علیه ملت ایران رخ داد و ما برخود لازم می‌دانیم که از مواضع انقلابی اکرمی و همچنین اقدامی که برای عدم پاسخ گویی به اظهارات خانواده یکی از سران فتنه انجام داد تشکر و قدر دانی کنیم.

در پایان نیز به بیان سخنی از امام خمینی(ره) که در تاریخ دوم فروردین آخرین سال عمر شریف خود بیان کردند اشاره می‌شود. ایشان پیامی را به مهاجرین جنگ تحمیلی دادند که برای امروز ما نیز کار آمد است که در ادامه می‌خوانید:

“دفاع از اسلام و حزب‏ اللّه‏ اصل خدشه‏ ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفرۀ افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده ‏های همکاری آنان با امریکا از لانۀ جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ. کسانی که از منافقین و لیبرالها دفاع می‏ کنند، پیش ملت عزیز و شهید دادۀ ما راهی ندارند. اگر ایادی بیگانه و ناآگاهان گول خورده که بدون توجه بلندگوی دیگران شده ‏اند، از این حرکات دست برندارند، مردم ما آنها را بدون هیچ‏‌گونه گذشتی طرد خواهند کرد.”

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25238

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.