مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت دانه ای از مزارع شهرستان حاجی آباد برداشت شده است. مهدی عباسپور  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: در سال زراعی ۹۷ بیش از ۴۰۰۰  هکتار از اراضی آبی این ...

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: در سال زراعی ۹۷-۹۶ تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت دانه ای از مزارع شهرستان حاجی آباد برداشت شده است.

مهدی عباسپور  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: در سال زراعی ۹۷ بیش از ۴۰۰۰  هکتار از اراضی آبی این شهرستان زیر کشت ذرت دانه ای و بذری رفته است که حدود ۲۲۵۰۰ تن ذرت از مزارع برداشت شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۲۵۰۰ هزار تن ذرت دانه ای تولید شده که با اجرای سیاست خرید قیمت تضمینی با فعال سازی تعداد چهار مرکز جمع آوری ذرت با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان بیش از ۲۲۵۰۰  تن ذرت دانه ای از کشاورزان خریداری شده است.

عباسپور گفت: در سال گذشته سطح زیر کشت ذرت دانه ای شهرستان کرمانشاه ۷۶۹ هکتار بوده که از این سطح ۴۹ هزار تن محصول ذرت تولید شده است و امسال از سطح ۱۰ هزار و ۳۵ هکتار مزارع ذرت کشت شده این شهرستان پیش بینی می شود بیش از ۹۰ هزار تن ذرت دانه ای و بذری تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: شمیل بالا، آشکارا، گنج،شهدادی از عمده نقاط تولید ذرت علوفه ای در این شهرستان است.

عباسپورخاطرنشان کرد: شهرستان حاجی آباد با ۴هزار هکتار مزارع ذرت مهمترین قطب تولید این محصول در هرمزگان است.

وی عنوان کرد: حاجی آباد از مناطق عمده کشت و تولید محصول ذرت در هرمزگان به شمار می روند و شهرستان حاجی آباد یکی از نقاط مهم تولید ذرت در استان هرمزگان محسوب می شودکه دهستان های فارغان، آشکارا و طارم این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده اند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67269

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.