فرزندان جاوید اقبال: فرزندان جاوید اقبال در دیدار مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور، عنایت آیت الله خامنه‌ای به اقبال لاهوری را افتخار بزرگی بیان کردند. اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان، به همراه محمدحسین بنی‌اسدی، سرکنسول کشورمان با خانواده مرحوم جاوید اقبال، فرزند علامه اقبال لاهوری دیدار و ...

آقای خامنه ای و اقبال لاهوری توجه آیت الله خامنه‌ای به پدرمان افتخار بزرگی است +عکس
فرزندان جاوید اقبال:
فرزندان جاوید اقبال در دیدار مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور، عنایت آیت الله خامنه‌ای به اقبال لاهوری را افتخار بزرگی بیان کردند.
اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان، به همراه محمدحسین بنی‌اسدی، سرکنسول کشورمان با خانواده مرحوم جاوید اقبال، فرزند علامه اقبال لاهوری دیدار و پیام تسلیت رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس بنیاد سعدی ابلاغ کرد.

 

در این دیدار، مسئول خانه فرهنگ کشورمان از علامه اقبال لاهوری به عنوان اندیشمند و متفکر و فیلسوف بزرگ شرق و مایه افتخار مسلمانان یاد کرد.

 

 

برخورداری افزود: مردم ایران علامه اقبال لاهوری را ایرانی‌ترین غیر ایرانی می‌دانند. مرحوم جاوید اقبال آئینه آن شخصیت بزرگوار بود.

 

وی ادامه داد: خدمات و تلاش‌های مرحوم جاوید اقبال در جمع‌آوری آثار پدر بزرگوارش و نشر و اشاعه آن قابل تحسین است. وی با وجود اینکه فرزند حکیم امت بود، اما هرگز از نام پدر برای بدست آوردن موقعیت استفاده نکرد.

 

جاوید اقبال حقوقدان و اندیشمندی والا مقام بود

محمدحسین بنی‌اسدی، سرکنسول ایران در لاهور ضمن عرض تسلیت گفت: بدون شک جاوید اقبال شخصیتی بسیار ممتاز و حقوقدان و اندیشمندی والا مقام بود. وی نقش مهمی در ترویج افکار علامه اقبال لاهوری ایفا کرد.

 

بنی‌اسدی افزود: افکار و اندیشه‌های جاوید اقبال که برگرفته از اندیشه اقبال لاهوری است مشعل هدایت مردم پاکستان به ویژه جوانان این مرز و بوم است. اگرچه فرزند علامه اقبال لاهوری بودن افتخار است اما، او خود اندیشمندی توانا و فرهیخته‌ای عالی مقام بود.

 

منیب اقبال و ولید اقبال، فرزندان جاوید اقبال ضمن تقدیر از مسئول خانه فرهنگ کشورمان، گفتند: بدون شک جمهوری اسلامی ایران کشور همسایه و دوست و برادر پاکستان است. علامه اقبال و فرزندش جاوید اقبال، امیدشان برای اصلاح جامعه اسلامی به ایران بود. عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به علامه اقبال لاهوری و اشعار وی، برای ما افتخاری بزرگ است.

 

در پایان این دیدار، ناصره جاوید اقبال از آخرین کتاب تألیف جاوید اقبال که «تفسیر جاوید نامه علامه محمد اقبال لاهوری» بود را به سرکنسول و مسئول خانه فرهنگ کشورمان اهداء کرد./ تسنیم

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=47163

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.