«این دسته از کشورها موضعی مانند نتانیاهو دارند که فقط به فکر خودشان هستند و به همین دلیل غرب به دنبال کسب رضایت آنهاست. این کشورها به صورت علنی نمی خواهند تا به موضع خود علیه آمریکا ترتیب اثر دهند.» به گزارش پیارم روزنامه رای الیوم در تحلیلی از توافق هسته ای نوشت: «توافق هسته ای ...
 اعراب توافق هسته‌ای اعراب را  سه دسته کرد/ موضع داعش در قبال توافق
«این دسته از کشورها موضعی مانند نتانیاهو دارند که فقط به فکر خودشان هستند و به همین دلیل غرب به دنبال کسب رضایت آنهاست. این کشورها به صورت علنی نمی خواهند تا به موضع خود علیه آمریکا ترتیب اثر دهند.»

به گزارش پیارم روزنامه رای الیوم در تحلیلی از توافق هسته ای نوشت: «توافق هسته ای باعث شد تا کشورهای عربی به سه دسته تقسیم شوند و هر کدام به نوعی واکنش های خود را در برابر این مسئله اظهار کنند.»

این روزنامه الکترونیکی که از لندن بروزرسانی می شود، در ادامه گزارش داد: «دسته اول از کشورهای عربی “دسته خوشحال” هستند. مانند سوریه و لبنان که وحدت میان آنها با ایران به شکل خاصی مشهود است.»

 

 

این روزنامه در ادامه نوشت: «دسته دوم “دسته ترسان” هستند که به خاطر دشمنی با ایران ترس از این دارند که توافق در نهایت به ایران جایگاه ویژه ای در منطقه خواهد داد. مانند امارات، مصر و عربستان که از توافق ناراضی اند.»

 

 

این روزنامه در ادامه افزود: «این دسته از کشورها موضعی مانند نتانیاهو دارند که فقط به فکر خودشان هستند و به همین دلیل غرب به دنبال کسب رضایت آنهاست. این کشورها به صورت علنی نمی خواهند تا به موضع خود علیه آمریکا ترتیب اثر دهند.»

 

 

این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «دسته سوم “دسته منتظر” هستند؛ مانند الجزایر، تونس و سودان. این کشورها در کنار اینکه از توافق نارضی اند، ولی با موضع محافظه کارانه منتظر  این هستند تا در نهایت، توافق به ضرر آنها تمام نشود.»

 

 

 این روزنامه در ادامه افزود: «باید توجه داشته باشیم که در این میان “داعش” دشمن ایران است و در عراق و سوریه در حال جنگ با ایرانی ها به صورت غیرمستقیم است. موضع داعش از توافق چندان ضرر نخواهد کرد.»

این روزنامه در ادامه گزارش داد: «موضع داعش در قبال توافق هسته ای این است که این گروه تنها از همکاری احتمالی غرب با ایران در حوزه نظامی در عراق و سوریه نگران است. به همین خاطر توافق را از جهاتی به ضرر خود می داند.»

این روزنامه در پایان افزود: «فلسطینی ها از توافق با ایران عمدتا راضی هستند. آنها به طور کلی با هر آنچه که به ضرر اسرائیل است و هر کسی که علیه آن موضعگیری خاصی داشته باشد، موافق هستند.»

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=41097

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.