نماینده ولی فقیه سپاه حاجی آباد با بیان اینکه توجه به تولیدکنندگان و تقویت بخش تولید یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور می باشد. ...

حجت الاسلام احمدی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم گفت: با توجه به ضرورت پشتیبانی هایی که باید از تولید صورت بگیرد رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام گذاری کردند.

حجت الاسلام احمدی نیا با بیان اینکه نامگذاری سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت تولید است، افزود: حمایت موثر از بخش تولید موجب رونق بخش‌های دیگر از اقتصاد از جمله رفع بیکاری و کنترل تورم های افسار گسیخته چند سال اخیر و غیره … خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید، رفع موانع حمایت از این بخش و رونق تولید به معنای واقعی کلمه تنها راه برون رفت از شرایط سخت اقتصادی چند سال اخیر است، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاصی که کشور ما با آن مواجه است عوامل مختلفی به عنوان موانع تولید شناخته می شوند که از عدم حمایت دولت از تولید کننده گان را می توان به عنوان اصلی ترین و عمده ترین عامل سد راه تولید نام برد.

نماینده ولی فقیه سپاه حاجی آباد با اشاره به اینکه شاید مهم ترین عاملی که طی سال‌های اخیر باعث جلوگیری از جهش تولید در کشور شده نظام بانکی و عدم حمایت آن از بخش تولید بوده، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر بانک‌ها به عنوان حمایت کننده موثر صرفاً از بنگاه‌های بزرگ و به ویژه بنگاه‌های دولتی حمایت کرده‌اند و در مجموع حمایت از بنگاه های متوسط و کوچک نیمه دولتی و خصوصی به فراموشی سپرده شده است.

او با بیان اینکه توجه به تولیدکنندگان و تقویت بخش تولید یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور محسوب می‌شود، افزود: جهش تولید یکی از ابزارهای قدرت هر کشور است که در نهایت به افزایش تولید ناخالص ملی و پیشرفت اقتصادی منجر می‌شود.
احمدینیا باتاکید بر اینکه نتیجه تولید باید در زندگی مردم مشاهده شود، گفت: آنچه برای چنین رویکردی با اهمیت است توجه به‌پیش شرط هایی است که موجب تولید خواهد شد که لازم است زمینه اجرای آن از سوی دولت‌مردان فراهم شود.
او، رفع واقعی موانع تولید، بهبود محیط کسب‌وکار، مبارزه با فساد، امنیت سرمایه‌گذاری، اجرا و نظارت دقیق بر قوانین حوزه تولید و تجارت، ایجاد فضای رقابتی و غیر رانتی، اصلاح سیاست‌های بانکی، ثبات در قوانین، حمایت از تولید صادرات محور و گسترش بازارهای هدف را از جمله پیش شرط های تحقق این شعار دانست که اگر اجرایی شود قطعاً می‌تواند موتور محرکه اقتصاد مقاومتی باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72676

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.